block1

Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2020

ΑΡΠΑ-ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΧΩΡΉΣΕΙ Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ Α ΤΡΙΜΗΝΟΥ


Για την αξιολόγηση των μαθητών και τη βαθμολογία του Α΄ Τριμήνου.

    Το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε άλλη μία νέα εγκύκλιο με την οποία περιγράφεται ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών που παρακολουθούν διαδικτυακά μαθήματα λόγω των έκτακτων μέτρων αντιμετώπισης του κορονοϊού σαν να διεξάγεται η εκπαιδευτική διαδικασία κανονικά αγνοώντας τις ιδιαιτερότητες και τις πολλαπλές σοβαρές αδυναμίες της «τηλεκπαίδευσης» και το πλήθος των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, ειδικότερα οι μαθητές των ασθενέστερων τάξεων και στρωμάτων και των πιο απομακρυσμένων περιοχών της χώρας. Δεν μας εκπλήσσει η έλλειψη παιδαγωγικής ευαισθησίας και κατανόησης των ιδιαίτερων συνθηκών, αλλά αυτή η ισοπεδωτική αριστοκρατική, βαθύτατα ταξική και γραφειοκρατική αντιμετώπιση ακόμα και της αξιολόγησης των μαθητών ξεπερνά κάθε όριο.

    Διαβάζοντας την εγκύκλιο διαπιστώνει κανείς ότι  υπεύθυνοι του  ΥΠΑΙΘ ζουν στον … πλανήτη του «άριστα» και ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: Ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, τεστ, βαθμολόγηση, πολλαπλές ομάδες θεμάτων, αποτροπή των φαινομένων συνεργασίας ή ηλεκτρονικής αντιγραφής, απαρέγκλιτη εφαρμογή των ισχυουσών διατάξεων, συγκεκριμένες προθεσμίες και ώρες υποβολής…. και άλλα εξόχως e-παιδαγωγικά!

Επειδή λοιπόν εμείς είμαστε παιδαγωγοί και επιστήμονες και θέλουμε να τιμήσουμε το λειτούργημα που κάνουμε δηλώνουμε ότι θα αντισταθούμε και δε θα εφαρμόσουμε την τραγική εγκύκλιο. 

Συνάδελφοι/ισσες,  τουλάχιστον εμείς  ας μην κάνουμε ότι δεν συμβαίνει τίποτα. Ας αναγνωρίσουμε τουλάχιστον ότι τα σχολεία μας, οι γονείς και κυρίως οι μαθητές μας βρίσκονται σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες. Να γίνουμε εμείς η φωνή τους, να αποκαλύψουμε το επικοινωνιακό παιχνίδι που έχει στήσει στις πλάτες μας το Υπουργείο και τα πληρωμένα «παπαγαλάκια» των Μ.Μ.Ε με την υποτιθέμενη «τηλεκπαίδευση» και επιτέλους να μιλήσουμε… 

Για τα παιδιά που είναι χωρίς καμία ηλεκτρονική συσκευή, για όλα τα παιδιά που διαθέτουν μονάχα ένα κινητό τηλέφωνο για την επαφή τους με το σχολείο.

Για τα παιδιά που δεν διαθέτουν ικανοποιητική τηλεφωνική σύνδεση, για τα παιδιά που δεν έχουν γονείς γνώστες της τεχνολογίας να λύνουν εύκολα και γρήγορα τα προβλήματα που κάθε τόσο παρουσιάζονται.

Για τα παιδιά που δεν έχουν κάποιον να τα βοηθήσει όταν δυσκολεύονται σε μια άσκηση ή σε μια εργασία.

Για τα παιδιά που δεν συνήθισαν την ψύχρα της απομόνωσης μπροστά σε μια κλειστή οθόνη και σε ένα κλειστό μικρόφωνο.

Για τα παιδιά μας με μαθησιακές δυσκολίες τα οποία η «τηλεκπαίδευση» κυριολεκτικά τα αποκλείει από κάθε συμμετοχή γιατί οξύνει τα προβλήματά τους.

Για τα παιδιά που βλέπουν τους/τις δασκάλους/ες τους να παιδεύονται ακόμη προσπαθώντας να κάνουν ελκυστικό μάθημα με ένα άγνωστο και απαιτητικό εργαλείο μίας ιδιωτικής εταιρείας η οποία το σχεδίασε για στελέχη επιχειρήσεων και ενηλίκους και όχι για να κάνεις μάθημα….

Για τα παιδιά που δεν μπορούν να ακούσουν και να δουν και μπαινοβγαίνουν με αγωνία και άγχος στις «ηλεκτρονικές μας τάξεις» τα μεσημέρια για να μην πέσει το σύστημα…

Για τα φτωχά παιδιά που χρειάζονται το σχολείο και τη γνώση περισσότερο από τα υπόλοιπα, για τα παιδιά που μας έχουν πρότυπο και θα μας θυμούνται πάντα με αγάπη και ευγνωμοσύνη γιατί είμαστε οι μόνοι που νοιαζόμαστε για αυτά

Για όλα αυτά και για άλλα τόσα που ζούμε στον αγώνα και την αγωνία της «τηλε-εκπαίδευσης»…

Καλούμε το Υπουργείο να αφήσει στην άκρη τη βαθμολογία του πρώτου τριμήνου της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.

   Αν έπρεπε κάτι ν' αξιολογηθεί είναι συνολικά η αντιεκπαιδευτική πολιτική που εφαρμόζει η Κυβέρνηση της Ν.Δ και το Υπουργείο. Θα έπρεπε να αξιολογήσουμε την ίδια τη διαδικασία της «τηλεκπαίδευσης», που δημιουργεί νευρωτικά και βαριεστημένα παιδιά, τα οποία χωρίς την επαφή και την κοινωνικοποίηση, που προσφέρει το σχολείο, αδυνατούν να ανταποκριθούν σε συνθήκες ραδιοφωνικής μετάδοσης της διδακτέας ύλης (μιας και οι κάμερες των συμμετεχόντων είναι κλειστές, για να μην πέσει το σύστημα). Δεν υπάρχει ούτε μία έρευνα, ούτε ένα άρθρο που να αποδεικνύει ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση έχει κάποια θετικά αποτελέσματα σε κάποιον τομέα (συναισθηματικό, ψυχικό, πνευματικό κλπ). Αντίθετα χιλιάδες έρευνες υποστηρίζουν ότι η καθήλωση για πολλές ώρες μπροστά στις οθόνες μικρών παιδιών έχει καταστρεπτικές συνέπειες στην ανάπτυξη του εγκεφάλου τους και γενικότερα στην ανάπτυξη των παιδιών.

   Το παιδαγωγικά αμφιλεγόμενο μέσο της βαθμολογίας στις συνθήκες εξαίρεσης που ζούμε μπορεί να γίνει μέσο περαιτέρω διεύρυνσης των εκπαιδευτικών ανισοτήτων. Την αρμόζουσα επιβράβευση και την ενθάρρυνση που χρειάζεται θα τη δώσουμε καλύτερα στους μαθητές μας, χωρίς την υποτιθέμενη ισονομία των βαθμών. Καλούμε τη Δ.Ο.Ε να υιοθετήσει και να στηρίξει τα αιτήματά μας:

Το Υπουργείο να πάρει πίσω την απαράδεκτη εγκύκλιο για την αξιολόγηση των μαθητών.

Να ανοίξουν τα σχολεία μόλις τα επιτρέψουν οι συνθήκες και να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας τα οποία διεκδικούμε εδώ και μήνες: μικρά τμήματα μέχρι 15 μαθητές, μονά θρανία, διορισμοί εκπαιδευτικών, καθαριότητα, μέσα ατομικής υγιεινής κλπ).

Να γίνει γίνει γενναία αναπροσαρμογή της διδακτέας ύλης.

Να ξεκινήσουν άμεσα και οργανωμένα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας για τους μαθητές που το έχουν ανάγκη όταν ανοίξουν τα σχολεία. 

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ  ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ  ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Αν. Θεσ/νίκης

Παρεμβάσεις-Κινήσεις- Συσπειρώσεις

rizospastiki-kinisi.blogspot.gr 14-12-2020

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου