block1

Δευτέρα 18 Μαΐου 2020

ΤΡΙΤΗ 19-5-2020-ΟΛΟΙ & ΟΛΕΣ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ


ΝΑ  ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ  η Τροπολογία και η  Υπουργική  Απόφαση  για  την  εξ  αποστάσεως 
Συνάδελφοι, -ισσες
Το Υπουργείο Παιδείας μετά την ψήφιση της τροπολογίας προχώρησε στην έκδοση Υπουργικής Απόφασης αρ. 57233/Υ1/15-5-2020 που προβλέπει:

1. Χρονική διάρκεια «μέχρι τη λήξη του τρέχοντος διδακτικού έτους 2019-2020»  παρ.1

2. Ότι «οι σχολικές μονάδες Π.Ε. και Δ.Ε. δύνανται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (δηλαδή απευθείας μετάδοση μαθήματος…)»  παρ.1

3. Ότι παρ’ ότι τα σχολεία θα λειτουργούν η εξ αποστάσεως θα συνεχίσει να υπάρχει! Είναι φανερό ότι επιχειρείται να υποβαθμιστεί η ζωντανή διδασκαλία και η  τηλεδιδασκαλία να θεωρηθεί ισότιμη και ικανή να αντικαταστήσει την πραγματική τάξη εκεί δηλαδή όπου κατασκευάζεται η γνώση με την συνεργασία και την αλληλεπίδραση των παιδιών.

 «Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση δύναται να πραγματοποιείται: 
 α) «Για τις σχολικές μονάδες οι οποίες τελούν σε καθεστώς προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας, ως μέτρο για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19, και για όσο χρονικό διάστημα παραμένουν σε αυτό το καθεστώς».  παρ. 1α 
β) «Για τις σχολικές μονάδες, οι οποίες δεν τελούν υπό καθεστώς προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας λόγω του COVID-19(…) παρέχεται ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δηλαδή ταυτόχρονη διδασκαλία σε μαθητές/τριες οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε μαθητές /τριες οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη από COVID-19».  παρ. 1β 

Είναι βέβαιο ότι όλοι αυτοί/ες που εισηγήθηκαν και αποφάσισαν την απευθείας μετάδοσή των μαθημάτων, δεν ξέρουν ότι:

Το σχολείο είναι χώρος κοινωνικοποίησης, κοινωνικής μάθησης, δημιουργίας σχέσεων εμπιστοσύνης, δε χωράνε μαθητικά «λάθη», πειραματισμοί, αυθορμητισμοί, ατομικά δικαιώματα. Δεν υπάρχουν προσωπικότητες, διαφορετικά χαρακτηριστικά, ατομικές ελευθερίες, ιδιαιτερότητες. 

Η ταυτόχρονη μετάδοση της διδασκαλίας προδίδει την παιδαγωγική σχέση και εμπιστοσύνη εκπαιδευτικού και μαθητών, υπονομεύει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία. Εισάγει βίαια ένα τρίτο και ανεξέλεγκτο παράγοντα στην τάξη. Αυτός, ένας απρόσωπος, μπορεί να αξιοποιήσει τη φωνή, την εικόνα, το λάθος, την αστοχία, το ξεστράτισμα, την ανυπακοή, το παιχνίδισμα, το αστείο, τον τσακωμό, οτιδήποτε κάνουν οι μαθητές ή οι εκπαιδευτικοί για τους δικούς τους σκοπούς. Κυριαρχεί πίσω από την ανωνυμία και τη σιωπή του. Λογοκρίνει, εκφοβίζει, απειλεί. 

Το σχολικό μάθημα δεν είναι ακαδημαϊκή διάλεξη. Η γνώση δεν παράγεται από μια επιστημονική αυθεντία, αλλά από όλη την τάξη, από όλα τα παιδιά. Ο αυθορμητισμός είναι βασικό στοιχείο της αλληλεπίδρασης ανάμεσα στον δάσκαλο και τα παιδιά. Η παρουσία της κάμερας θα εξαλείψει κάθε ίχνος αυθορμητισμού. 
Αλλά εκτός από το γενικό ιδεολογικό της στίγμα η Υπουργική Απόφαση έχει και άλλα χαρακτηριστικά:

4. Η εξ αποστάσεως θα γίνεται από την πλατφόρμα «webex meetings της Cisco Hellas Α.Ε.» και δηλώνεται πως θα υπάρχει καταγραφή -προφανώς μετά από επεξεργασία- κάποιων μεταδεδομένων της σύγχρονης. Η καταγραφή ( γι αυτό και η προσπάθεια να μας καθησυχάσουν) περιλαμβάνει όλα εκείνα τα ποσοτικά στοιχεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν στην αξιολόγηση των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των στελεχών της εκπαίδευσης. Τα μηνύματα που στέλνουν είναι ότι το μέλλον μας θα εξαρτηθεί από αυτά τα «μεταδεδομένα». Διαβάστε: «Τα μεταδεδομένα που τυχόν παράγονται (χρόνος και διάρκεια μαθήματος, αριθμός συμμετεχόντων) από την ανωτέρω επεξεργασία χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για σκοπούς ερευνητικούς ή στατιστικούς.». (παρ 2)

5. Έχει μια βαθιά παρωχημένη εκπαιδευτική αντίληψη πως η «πειθαρχία» είναι ζήτημα ποινών και μάλιστα αποβολών (!) γι’ αυτό ο εκπαιδευτικός έχει την δυνατότητα να αποβάλει (!!!) μαθητή/τρια: «Ο εκπαιδευτικός έχει κατά την κρίση του τη δυνατότητα διακοπής μετάδοσης ήχου από μαθητή/-ήτρια, ή και αποβολή του/της από την ψηφιακή τάξη» (παρ 2).  
Έχει και την «παιδαγωγική» πρόταση για από έδρας διδασκαλία με την εικόνα ενός/μιας εκπαιδευτικού βιδωμένου δίπλα στη μια σταθερή συσκευή αναμετάδοσης: «Για τη μετάδοση του ήχου, η συσκευή θα πρέπει να είναι σταθερά τοποθετημένη κοντά στον εκπαιδευτικό» «Στην περίπτωση που πραγματοποιείται μετάδοση εικόνας, η κάμερα θα πρέπει να εστιάζει αποκλειστικά και μόνο στον εκπαιδευτικό ή/και στον πίνακα της αίθουσας διδασκαλίας» …πώς θα γίνει αυτό;  (παρ 3α).  
Και φυσικά δε λείπει η «παιδαγωγική» πρόταση όπου διαχωρίζεται η εξέταση και η παράδοση του μαθήματος «η ζωντανή μετάδοση αφορά μόνο το μέρος της διδακτικής ώρας που αφιερώνεται στην παράδοση του μαθήματος» (παρ 3α).

Απέναντι σε αυτήν την πολιτική εμείς απαντάμε:

1. ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΩΡΑ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ Η ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ
2. Δεν εφαρμόζουμε/ανατρέπουμε την τροπολογία και την υπουργική απόφαση για την εξ αποστάσεως. Καλούμε τον ΣΤ’  σύλλογο και τη ΔΟΕ να βγάλουν αντίστοιχες αποφάσεις και να παρέχουν πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη σε όλους τους συναδέλφους/ισσες. 

3. «Σβήνουμε» laptop, Η/Υ και ό,τι άλλο χρησιμοποιήσαμε τη μέρα που θα ανοίξουν τα σχολεία. Εκείνη τη μέρα τελειώνει και η εξ αποστάσεως επικοινωνία με τους μαθητές και τις μαθήτριές μας . Όταν επιστρέψουμε στα σχολεία η ζωντανή παιδαγωγική διαδικασία είναι η μοναδική και αποκλειστική εκπαιδευτική μέθοδος. Έξω από τη webex, έξω από όλες τις πλατφόρμες του Υπουργείου.

4. Δεν συγχέουμε την εξ αποστάσεως επικοινωνία με τη σύγχρονη εκπαίδευση με ανοιχτά σχολεία. Μέχρι να ανοίξουν τα σχολεία υποστηρίζουμε τους μαθητές με βάση τις συνθήκες που έχουμε διαμορφώσει μαζί τους και με τον τρόπο που επιλέγει ο καθένας/μία. Επισημαίνουμε ξανά ότι η εξ αποστάσεως δεν είναι υποχρεωτική και ότι, σε κάθε περίπτωση οι επιλογές κάθε συναδέλφου/ισσας είναι απόλυτα σεβαστές. Διατηρούμε τη σχέση εμπιστοσύνης /εκτίμησης με την κοινωνία.

5. Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων και τις Ενώσεις Γονέων, τα συνδικάτα και τους κοινωνικούς φορείς να πάρουν θέση απέναντι στο πανοπτικό έλεγχο της εκπαίδευσης. 

6. Απαιτούμε την εξασφάλιση όλων των όρων και των προϋποθέσεων για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων και τη διασφάλιση της προστασίας της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Καλούμε τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων να σταθούν στο πλευρό μας. Ζητάμε:

Την πρόσληψη μόνιμου και επαρκούς προσωπικού καθαριότητας.
Έκτακτη οικονομική ενίσχυση των σχολείων.
Δραστική αύξηση των λειτουργικών των σχολείων.


      ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ  ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ  ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ  ΣΤ’ συλλόγου
Παρεμβάσεις-Κινήσεις-Συσπειρώσεις Π.Ε.
www.rizospastiki-kinisi.blogspot.gr                                  17-5-2020

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου