block1

Κυριακή 20 Μαρτίου 2016

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ-ΓΙΑ ΤΟ BULLYING- ΔΙΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ.."ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ"


Δια της βίας … «πρόληψη της βίας» 
Αυτός που οργανώνει την υποτιθέμενη «πρόληψη της σχολικής βίας» 
κατέχοντας θέση κλειδί, μπορεί να γίνει και ο ίδιος φορέας βίας και εκφοβισμού για να πετύχει τη γραμμή αυτής της πολιτικής ;

1. Με την 448/18-02-2016 Υπουργική Απόφαση, κλήθηκαν οι διευθυντές των σχολείων να προχωρή-σουν στη θεσμική συγκρότηση Ομάδων Πρόληψης κατά του σχολικού εκφοβισμού.
Κατ’ αρχήν στην ηλεκτρονική διεύθυνση όπου μας καλεί το έγγραφο να εισέλθουμε για το θέμα του bulling, υπήρχε έως τις αρχές Μαρτίου η επιλογή «εδώ δηλώνετε τη μη συμμετοχή στη δράση». Στις 16 Μαρτίου αυτή η επιλογή δεν υπήρχε ως δυνατότητα. Για του λόγου το αληθές σας παρουσιάζουμε τα 2 «print screen». 



Δηλαδή δια της βίας να κάνουμε πρόληψη της βίας… Ωραία αντίληψη !!
Ας μας απαντήσει ο υπουργός ξεκάθαρα:
Με ποιανού ευθύνη σβήστηκε η επιλογή της «μη συμμετοχής»;
Ας δημοσιοποιηθεί πόσα χρήματα έχουν ξοδευτεί για αυτή τη δράση, από ποιους φορείς και για πό-σα καταγεγραμμένα περιστατικά;
Υπάρχουν ιδιωτικοί φορείς αναμεμιγμένοι στην υπόθεση;
Με πόσα χρήματα έχει χρηματοδοτηθεί αυτή η δράση;
Εν τέλει ας πάρει επίσημη θέση ο υπουργός: Η εγκύκλιος είναι άλλο ένα ΕΝΤΕΛΛΕΣΘΕ; Ας μας το πει καθαρά.
Και γιατί τόση βιασύνη για την καταληκτική ημερομηνία 20 Μαρτίου; Υπάρχουν φαίνεται κονδύλια προς απορρόφηση. Αλλά ποιοι είναι οι αποδέκτες δεν ξέρουμε. Τα σχολεία πάντως δεν θα είναι. Το μόνο που έφτασε ως τα σχολεία είναι κάτι έγχρωμες αφίσες και ένα βιβλιαράκι που μοιάζει με αυτά που δί-νουν κάποιες κυριακάτικες εφημερίδες ως δώρο…

2.  Τι υπονοεί η εγκύκλιος με τη χρήση του όρου «θεσμική συγκρότηση»; 
Θεσμικό όργανο αποφάσεων στο σχολείο είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων και ο διευθυντής. Τώρα συ-γκροτούμε και νέο «παρα-όργανο» θεσμικό; Και μήπως θα εκπροσωπείται και στο δικαστήριο ως θεσμι-κό όργανο; Και ποια η σχέση του με τα άλλα θεσμικά όργανα; Τα ελέγχει; 
Δηλαδή κατασκευάζεται μια ας πούμε «αστυνομία σχολείου», κατά τα πρότυπα της «αστυνομίας πόλεων», στην οποία ο Σύλλογος Διδασκόντων θα αναφέρεται ανά τακτό χρονικό διάστημα και για συ-γκεκριμένο λόγο;
Κι αν ένας διευθυντής ή υποδιευθυντής δεν θέλει να αναλάβει αυτή την ευθύνη, αλλά πιστεύει στην υπευθυνότητα εντός της συλλογικής ευθύνης… τότε τον υποχρεώνετε να μπει σώνει και καλά υπεύθυνος; 

3. Οι βασικές συνιστώσες της διαφωνίας μας βρίσκονταν στα εξής:

α. Η βασική ιδέα της δράσης stop bulling απηχεί μία συγκεκριμένη, νεοφιλελεύθερη, ατεκμηρίωτη, μειοψηφική αντίληψη, η οποία ξεκινάει από την παραδοχή ότι η βία αποτελεί έμφυτο ανθρώπινο χαρα-κτηριστικό και παραπέμπει σε ένα κόσμο όπου «ο άνθρωπος είναι για τον άνθρωπο λύκος», υπό την κυ-ριαρχία ενός ανελέητου «πολέμου όλων εναντίον όλων». Η παραπάνω θέση συνιστά μία «ουσιοκρατική» ερμηνεία της ανθρώπινης φύσης.

Β. Αυτή η αντίληψη θεωρεί ότι η ανθρώπινη συνείδηση και συμπεριφορά υπάρχει ανεξάρτητα από ιστορικές, κοινωνικο-οικονομικές και πολιτισμικές διαμεσολαβήσεις. Κάτω από αυτή την παραδοχή α-τομικότητας, (εκσυγχρονισμένη με αναφορές σε συστημικά πλαίσια, στα οποία η λέξη κοινωνία είναι σχεδόν ανύπαρκτη), τσουβαλιάζονται και ομαδοποιούνται συμπεριφορές αποκομμένες από τις αιτιακές τους αφετηρίες και συσχετίσεις.

γ. Η εκπαιδευτική διαδικασία υποβαθμίζεται από σύνθετη κοινωνική σχέση σε σχέση προσώπων, που μπορούν επομένως να ρυθμιστούν ψυχολογικά. Δηλαδή μια διαδικασία  ψυχολογικοποίησης – ψυ-χιατρικοποίησης της κοινωνικής συμπεριφοράς. Σε αυτή τη διαδικασία αποσυνδέεται το ατομικό από το συλλογικό, ενοχοποιείται το άτομο, συρρικνώνοντάς το σε «περίπτωση».

δ. Οι συγκεκριμένες απόψεις για το «bulling» συνιστούν ένα είδος απόρριψης, όχι μόνο της αρμονι-κής διαπροσωπικής επικοινωνίας αλλά και της ίδιας της κοινωνικότητας του σχολείου. Η απουσία της θεώρησης της κοινωνικότητας του σχολείου οδηγεί σε μια διαχειριστική πρόταση αντιμετώπισης των προβλημάτων. Δηλαδή σε μια επιφανειακή αντιμετώπιση συμπτωμάτων παρακάμπτοντας τη δομική σχέση αιτίας και αποτελέσματος.

ε. Οι συγκεκριμένες απόψεις για το «bulling» περιέχουν μια δομική αντίφαση: με το λόγο και τις πρακτικές τους καλλιεργούν μια ψευδή και ανέφικτη υπόσχεση ψυχολογικής «ασφάλειας», μέσω μιας δήθεν αναπόφευκτης προληπτικής «αστυνόμευσης», ενώ την ίδια στιγμή προϋποθέτουν κι ενισχύουν τα ψυχοπολιτικά αισθήματα ανασφάλειας (επικινδυνότητα, φόβο, καχυποψία, ευαλωτότητα) που ισχυρί-ζονται πως καταπολεμούν. Ακόμα και με τη συμπεριφοριστική ορολογία, αντί να αποσβέσουν συμπε-ριφορές, τις ενδυναμώνουν στο κοινωνικό σώμα.
στ. Υπάρχει ένας σοβαρός κίνδυνος: η καταγραφή των περιστατικών βίας σε μια επίσημη βάση δε-δομένων, μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον για τη διαμόρφωση του προφίλ των σχολικών μονάδων. Αυτό το σχολείο δεν έχει «βία» – εκείνο το σχολείο έχει «βία». Ο «πελάτης» - γονέας μπορεί να διαλέξει το προϊόν που θα αγοράσει.

ζ. Η δομή που θέλουν να διαμορφώσουν (δίκτυα πρόληψης, υπεύθυνοι δικτύων, ηλεκτρονικό «φα-κέλωμα», ιεραρχικός έλεγχος των δεδομένων, μετατροπή της σχέσης με τους γονείς σε εν δυνάμει κα-ταγγελτική πρακτική) στην πράξη αποδυναμώνει το σχολείο και το Σύλλογο Διδασκόντων ως ουσιαστικό και επιστημονικά καταρτισμένο φορέα της επίλυσης των εκπαιδευτικών, παιδαγωγικών και σχεσιακών ζητημάτων της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε μια τέτοια δομή, το κέντρο βάρους μεταφέρεται μακριά από τις συλλογικές πρακτικές της εκπαιδευτικής κοινότητας έξω από το σχολείο, στις ατομικές καταγραφές και αναφορές και στην ένταση του ελέγχου.

Το ζήτημα είναι πολύ σοβαρό, καθώς διαμορφώνεται μια ιεραρχική πυραμίδα ελέγχου σε συνεργα-σία με το my school και τις αποτυπώσεις του σχολείου, η οποία στέκεται απέναντι από το Σύλλογο Διδα-σκόντων. Αυτό δεν θα το επιτρέψουμε να συμβεί.

Για άλλη μια φορά τα λόγια του υπουργού, περί «της στήριξης του εκπαιδευτικού» αποδεικνύονται κενά και ψεύτικα, διότι με την υπογραφή του δείχνει με το δάχτυλο τους εκπαιδευτικούς, ως άτομα που ευθύνονται, για οποιοδήποτε περιστατικό ονομάζει bulling, ο καθένας που βρίσκεται έξω από την εκ-παιδευτική πράξη. Ο καθένας μπορεί, πλέον, να εγκαλεί τον εκπαιδευτικό, να τον μηνύει που δεν έχει κάνει «όσα έπρεπε» και να τον διαπομπεύει ενίοτε…

Ευχαριστούμε για τη «στήριξη» κ. Υπουργέ. Με τέτοιους φίλους τι τους θέλεις τους εχθρούς, που λέει ο λαός μας. Συνεχίστε τον επιλεκτικά μοναχικό σας «διάλογο» στα σαλόνια, με τους σοφούς συμβούλους σας και με το κουαρτέτο κι όταν βγάλετε τα προαποφασισμένα σας συμπεράσματα, καλέστε την κα Διαμαντοπούλου και τον κ. Αρβανιτόπουλο να τα εφαρμόσετε χε-ράκι – χεράκι…
Και αφήστε μας εμάς που «αναπνέουμε την κιμωλία», να παλεύουμε για μια δημόσια παιδεία για όλους τους μαθητές μας.

Τέλος μερικά στελέχη στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας, που έχουν «υπηρετήσει πιστά» τις προη-γούμενες κυβερνήσεις και τώρα  συνεχίζουν από θέσεις ευθύνης (αναλαμβάνοντας κι άλλες αρμοδιότητες που μάλλον έχουν και πρόσθετες χρηματικές απολαβές) να υποστηρίζουν και τη νέα κυβερνητική εκπαιδευτική πολιτική και να υπηρετούν τα σχέδια της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, 

ΑΣ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ!!!!!
Ο αυταρχισμός, ο εκφοβισμός και η επίκληση των πειθαρχικών, δε θα περάσει για μια ακόμη φορά κι όλοι αυτοί που συγκρούστηκαν με τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, είναι αποφασισμένοι  συλλογικά να υπερασπιστούν τα δικαιώματα του κόσμου της εκπαίδευσης και να μπλοκάρουν κάθε προσπάθεια αυταρχισμού. Είναι καιρός αυτοί που έχουν την ευθύνη της διοίκησης να ελέγξουν τους συνεργάτες τους, γιατί έχουν ξεπεράσει προ πολλού τα όρια αντοχής και ανοχής μας.   


ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ  ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ  ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
(Παρεμβάσεις-Κινήσεις- Συσπειρώσεις)
rizospastiki-kinisi.blogspot.gr













0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου