block1

Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

ΑΙΡΕΤΟΙ ΠΥΣΠΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ-ΕΝΗΜΕΡ. 25 -(9-10-14)

Πόσοι μήνες πρέπει να περάσουν
για να έχουν όλα τα σχολεία τους εκπαιδευτικούς τους
και να ξέρουν όλοι οι εκπαιδευτικοί το σχολείο τους;

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
             Π.Υ.Σ.Π.Ε. Δυτικής Θεσ/νίκης rizospastikiekp.enot@gmail.com
        
      Αιρετός: Νίκος Χριστοφόρου (6976371942 – xristoforoun@yahoo.gr )
                   Αναπλ. αιρετός: Θοδωρής Μπαλτάς (6973317792 – baltas@sch.gr )

Ενημερ. φυλ.:  25                                                                                                8– 10 - 2014


Ένα σχεδόν μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς η κατάσταση με τα κενά στη Δυτική Θεσ/νίκη παραμένει τραγική. Οι υπηρεσιακές μεταβολές καθυστέρησαν και συνεχίζουν να καθυστερούν αδικαιολόγητα,  οι συνεχείς μετακινήσεις των εκπαιδευτικών, η καθυστέρηση της ανακοίνωσης των κενών και οι προσλήψεις αναπληρωτών που γίνονται με το σταγονόμετρο και σε δόσεις προκαλούν τεράστια προβλήματα στα σχολεία που ακόμη δε μπορούν να λειτουργήσουν κανονικά, καταστρατηγώντας τα  μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών στην εκπαίδευση, αλλά και στη ζωή των συναδέλφων που δεν γνωρίζουν σε ποια περιοχή, σε ποιο σχολείο και σε ποια τάξη θα εργαστούν. Η ευθύνη ανήκει στην αντιεκπαιδευτική πολιτική του ΥΠΑΙΘ αλλά και στην Δ/νση Εκπαίδευσης της Δυτ. Θεσ/νίκης.
Η τακτική αυτή είναι συνειδητή επιλογή του ΥΠΑΙΘ που, υλοποιώντας τις εντολές Ε.Ε. και Δ.Ν.Τ., εξαναγκάζει τα σχολεία  να λειτουργήσουν με υπεράριθμα τμήματα και να μετακινηθούν μαθητές ώστε να μειωθούν οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς, κόβοντας θέσεις για προσλήψεις των αναγκαίων αναπληρωτών αλλά και επιβαρύνοντας τους υπάρχοντες εκπαιδευτικούς με  δεκάδες επιπλέον ώρες διδασκαλίας, ωράρια λάστιχο και μετακινήσεις.
Συγκεκριμένα, μετά και τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών ΕΣΠΑ, τα κενά στη Δυτική Θεσ/νίκη με βάση ό,τι αποδέχεται η διεύθυνση ως κενά έχουν ως εξής :
ΚΕΝΑ ΕΚΠ/ΚΩΝ (ΔΑΣΚΑΛΩΝ-ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ-ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ)

ΔΑΣΚ
ΝΗΠ
ΓΥΜ.
ΑΓΓΛ
ΜΟΥΣ.
ΠΛΗΡ.
ΕΙΚΑΣΤ.
ΘΕΑΤΡ
ΓΑΛ.
ΓΕΡΜ.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ
65
31
13
6
38
5
12
11
5

4

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ




8


4


ΕΝΑΠΟΜΕΙΝΑΝΤΑ ΚΕΝΑ
65
31
13
6
30
5
12
7
5
4

Στις τελευταίες συνεδριάσεις του Π.Υ.Σ.Π.Ε. Δυτικής Θεσ/νίκης συζητήθηκαν και έγιναν οι παρακάτω υπηρεσιακές μεταβολές (εσωτερικές αποσπάσεις και τοποθέτηση αποσπασμένων από άλλα ΠΥΣΠΕ και αναπληρωτών) κατά κλάδο:
1.  ΠΕ60-ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Ικανοποιήθηκαν οι 30 από τις 33 αιτήσεις απόσπασης εντός ΠΥΣΠΕ και τοποθετήθηκαν και οι 20 αποσπασμένοι από άλλα ΠΥΣΠΕ καθώς και οι 9 συνάδελφοινηπιαγωγοί που μετακινήθηκαν  από το ΠΥΣΠΕ Πέλλας ως υπεράριθμοι κατόπιν γραπτής επιθυμίας τους.
Εναπομείναντα λειτουργικά κενά 31
Πώς είναι δυνατόν σήμερα να δηλώνονται 31 κενά όταν πριν από λίγες μέρες  η Δ/νση Π.Ε. Δυτ.  Θεσ/νίκης δήλωνε  στην Περιφέρεια 25 μόνο κενά;
2.  ΠΕ70-ΔΑΣΚΑΛΩΝ
Ικανοποιήθηκαν οι 54 από τις 75 αιτήσεις απόσπασης εντός ΠΥΣΠΕ  και τοποθετήθηκαν και οι 31  συνάδελφοι αποσπασμένοι από άλλα ΠΥΣΠΕ
Εναπομείναντα λειτουργικά κενά 65
Πώς είναι δυνατόν σήμερα να δηλώνονται 65 κενά όταν πριν από λίγες μέρες  η Δ/νση Π.Ε. Δυτ.  Θεσ/νίκης δήλωνε  στην Περιφέρεια 25 μόνο κενά;

Εμείς καταψηφίσαμε τις εσωτερικές αποσπάσεις (δασκάλων , νηπιαγωγών) καθώς και τις τοποθετήσεις των αποσπασμένων (νηπιαγωγών-δασκάλων), γιατί δεν έγιναν επί όλων των κενών που ανακοινώθηκαν από τη Διεύθυνση, αλλά  σε μέρος αυτών που η Διοίκηση θεώρησε επείγοντα προς κάλυψη.
Δασκάλων επί 69 κενών αντί 95.
Νηπιαγωγών επί 44 αντί 62.
Δυστυχώς η Διεύθυνση, ενώ οι αποσπάσεις των δασκάλων και οι οριστικές τοποθετήσεις των αποσπασμένων  από άλλα ΠΥΣΠΕ πραγματοποιήθηκαν 2 Οκτωβρίου, δεν τις έχει ανακοινώσει  ακόμη και σήμερα, με αποτέλεσμα να κρατά σε ομηρεία τους παραπάνω εκπαιδευτικούς. Σε ομηρεία βρίσκονται επίσης και οι αποσπασμένοι εντός ΠΥΣΠΕ νηπιαγωγοί καθώς και αποσπασμένοι νηπιαγωγοί από άλλα ΠΥΣΠΕ που τοποθετήθηκαν με απόφαση Διευθυντή προσωρινά, δεδομένου ότι η διοίκηση αποφάσισε να μην μετακινηθούν μέχρι την αντικατάστασή τους.
Σε δικαιολογημένη αναστάτωση βρίσκονται πολλές σχολικές μονάδες και λόγω των παραπάνω κενών. Τμήματα χωρίς δάσκαλο/α, Ολοήμερα που δεν λειτουργούν, εκπαιδευτικοί με υπερεργασία, γονείς σε αναμονή. Μέχρι πότε;
Τεράστιες είναι οι ευθύνες:
v  Της Διοίκησης (παρά την αντίθεσή μας και την έγκαιρη προειδοποίηση ότι θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα) δεδομένου πως στις μεταθέσεις αλλά και στις αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ δήλωσε μηδενικά κενά σε δασκάλους και νηπιαγωγούς, ενώ γνώριζε πως συνταξιοδοτήθηκαν  περίπου 65 δάσκαλοι και 30 νηπιαγωγοί. Ακόμη και σήμερα ζητά μόνο 25 αναπληρωτές δασκάλους και 25 αναπληρωτές νηπιαγωγούς.
v  Του ΥΠAIΘ που τα τελευταία 4 χρόνια εφαρμόζοντας την αντιεκπαιδευτική πολιτική των μνημονίων Ε.Ε.–Δ.Ν.Τ. υποβαθμίζει την παιδεία με τους μηδενικούς διορισμούς, ιδιωτικοποιεί τομείς της, βγάζει σε διαθεσιμότητα εκπαιδευτικούς, ποινικοποιεί τη συνδικαλιστική και κοινωνική δράση, κατηγοριοποιεί τα σχολεία με την αυτοαξιολόγηση και οδηγεί στην κινητικότητα-απόλυση και περικοπές μισθού τους εκπαιδευτικούς με την αξιολόγηση , διαμορφώνει σώμα αξιολογητών πρόθυμων να υλοποιήσουν την αντιεκπαιδευτική του  πολιτική και απειλεί επιλεκτικά τους εκπαιδευτικούς με βαθμολογική-μισθολογική στασιμότητα και απολύσεις.
3.  ΠΕ11-ΦΥΣ. ΑΓΩΓΗΣ
Ικανοποιήθηκαν  και οι 23 αιτήσεις απόσπασης εντός και τοποθετήθηκαν και οι 94 αποσπασμένοι από άλλα ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ.
Εναπομείναντα λειτουργικά κενά 13
4.  ΠΕ06- ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Ικανοποιήθηκαν  και οι 23 αιτήσεις απόσπασης εντός και τοποθετήθηκαν και οι 99 αποσπασμένοι από άλλα ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ
Εναπομείναντα λειτουργικά κενά 6
5.  ΠΕ 19-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Τοποθετήθηκαν οι 44 συνάδελφοι αποσπασμένοι από άλλα ΠΥΣΔΕ.
Εναπομείναντα λειτουργικά κενά 5.
6.  ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΣΠΑ ΓΙΑ ΕΑΕΠ
Τοποθετήθηκαν 33 συνάδελφοι ΠΕ 32 (θεατρικής), 4 συν. ΠΕ 18.41 (Δραματικής) [και 36 συν.] και 12 συν. ΠΕ08 (Εικαστικών) από την Α   και Β φάση πρόσληψης αντίστοιχα.
Εναπομείναντα λειτουργικά κενά 12 Εικαστικών και 7 θεατρικής.
Η κυβερνητική-υπουργική αδιαφορία για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων ομολογείται κυνικά από τον ίδιο τον υπουργό παιδείας που δηλώνει χωρίς αιδώ πως «τα σχολεία θα λειτουργήσουν με 500 κενά εκπαιδευτικών» και πως «πρέπει να μάθουμε να ζούμε με ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς» !!!
Όμως ακόμη και η κυνική του ομολογία δεν φαίνεται αληθινή. Γιατί μόνο στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (σύμφωνα με τον πίνακα κενών – πλεονασμάτων στις 25-9-2014) υπάρχουν 345 κενά εκπαιδευτικών. Πόσα να υπολογίσουμε για τις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις;

Ποια είναι λοιπόν η πραγματικότητα;
Eμείς  οι εκπαιδευτικοί τη γνωρίζουμε. Τη ζούμε καθημερινά στα σχολειά μας. 
 Στο ΥΠAIΘ τη γνωρίζουν επίσης, αλλά τα συμφέροντα των μεγαλοκεφαλαιούχων, τα μνημόνια κι οι επιταγές Ε.Ε. και Δ.Ν.Τ. “βαραίνουν” περισσότερο.  Αυτοί που διέλυσαν τη δημόσια δωρεάν Υγεία, που κατέστρεψαν τα ασφαλιστικά μας ταμεία, που μετέτρεψαν τη σύνταξη σε επίδομα επιβίωσης, που έστειλαν στην ανεργία 1,5 εκ. εργαζόμενους, που έχουν στην ομηρία της ελαστικής εργασίας χιλιάδες εκπαιδευτικούς αναγκαίους ΤΩΡΑ για τη στοιχειώδη λειτουργία των σχολείων, που μοιράζουν εκατομμύρια από το ΕΣΠΑ αξιολόγησης σε δεκάδες επιτροπές αξιολογητών ενώ τα σχολεία στενάζουν και από οικονομική ασφυξία, αυτοί δε θα …κολλούσαν στην υποβάθμιση του σχολείου με αδιοριστία, υποχρηματοδότηση, ανταγωνισμό-αξιολόγηση, πειθαρχικό-τρομοκράτη. Κρατάνε μόνο σαν τελευταίο χαρτί τη συκοφάντησή μας μέσα από τα διαπλεκόμενα με τους ίδιους ΜΜΕ.
Η διοίκηση και πιο συγκεκριμένα ο Διευθυντής Π.Ε. Δυτ. Θεσσαλονίκης ενώ γνώριζε τις σοβαρές ελλείψεις δεν ζήτησε τον αναγκαίο αριθμό μεταθέσεων και αποσπάσεων ώστε να καλυφθούν τα κενά. Αντί να δείξει εμπιστοσύνη στο εκπαιδευτικό κίνημα και τις προτάσεις του κλάδου εναρμονίστηκε  με τις εντολές και τις πολιτικές των περικοπών του υπουργείου. Με την παραπάνω στάση διαφωνήσαμε και την καταγγέλλουμε πολιτικά[, όπως κάνουμε ταυτόχρονα και με τις ασκούμενες πολιτικές της συγκυβέρνησης . Αντίθετα  οι σιωπηροί και φανεροί υποστηρικτές της συγκυβέρνησης επικρίνουν βέβαια  τη διοίκηση Π.Ε. δυτ. Θες/νίκης χωρίς όμως  να λένε κουβέντα για τις κεντρικές πολιτικές κατευθύνσεις του υπουργείου και της συγκυβέρνησης. (Είναι γνωστή άλλωστε η πολιτική τακτική τους να εμφανίζονται αγανακτισμένοι με τις  κεντρικές πολιτικές που εφαρμόζονται αλλά όχι με αυτούς που τις σχεδιάζουν και τις ψηφίζουν στη βουλή.)
ΜΟΝΟΣ ΔΡΟΜΟΣ Ο ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΣ ΑΓΩΝΑΣ
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Οι ελλείψεις και τα κενά εκπαιδευτικών, οι πολιτικές των περικοπών που όλοι γνωρίζουμε και βιώνουμε στα σχολεία δεν διαχειρίζονται, αλλά ανατρέπονται. Όλες και όλοι μαζί να μην επιτρέψουμε να συνεχιστεί άλλο η σημερινή κατάσταση. Τώρα μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών για άμεση  κάλυψη των αναγκών τόσο στην πρωινή ζώνη όσο και στα ολοήμερα ώστε να καταστεί δυνατόν η πλήρης ανάπτυξη του προγράμματος και όχι η μετατροπή τους σε κέντρα φύλαξης όπως η κυβέρνηση δια του υπουργού της προδικάζει. 
Λύση σ’ αυτή την κατάσταση είναι φανερό ότι μπορεί να δώσει μόνο η ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του ΥΠΑΙΘ και της αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης-Ε.Ε.-Δ.Ν.Τ. Σ’ αυτόν τον αγώνα βρισκόμαστε χρόνια τώρα, προτάσσοντας:
v   το ενιαίο δημόσιο δωρεάν σχολείο-δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά
v   τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών του λαού σε ένα σχολείο που να χωράει και να σέβεται όλα τα παιδιά
v   την οργανική θέση και μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για κάθε εκπαιδευτικό έργο σε κάθε σχολείο
v   τα εργασιακά δικαιώματα ενάντια στην αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση – ανταγωνισμό σχολείων και εκπαιδευτικών
v   και τις υπηρεσιακές μεταβολές με βάση τις  ανάγκες των  εκπαιδευτικών
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Από την πλευρά μας σταθήκαμε με συνέπεια στο ρόλο που μας ανατέθηκε για πρώτη φορά από τους συναδέλφους ως αιρετοί στο ΠΥΣΠΕ υλοποιώντας αυτό που είχαμε υποσχεθεί: ενημέρωση-διαφάνεια-διεκδίκηση-υποστήριξη των δικαιωμάτων μαθητών και εκπαιδευτικών. Η παρουσία μας στις συνεδριάσεις, τα 25 ενημερωτικά (για πρώτη φορά στα χρονικά των αιρετών ΠΥΣΠΕ δυτ. Θεσσαλονίκης)  με τα οποία ενημερώναμε για οποιοδήποτε θέμα υπήρχε, αποτελούν  απόδειξη πώς βλέπουμε και πώς υλοποιούμε τις δεσμεύσεις μας. 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου