block1

Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ Η ΣΥΛΛΟΓΟΥ Π.Ε. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ


(Εύοσμου - Ελευθερίου - Κορδελιού)

Συνάδελφοι/ισσες, η αντιλαϊκή κυβέρνηση της οικονομικής ολιγαρχίας, με την έναρξη του νέου έτους «ανταμείβει» (!) τους εκπαιδευτικούς για το πολλαπλώς δύσκολο και επίπονο διδακτικό και παιδαγωγικό τους έργο σε συνθήκες πρωτοφανούς επίθεσης στα εργασιακά και ασφαλιστικά μας δικαιώματα , σε συνθήκες πολλαπλών χαρατσιών, μειωμένων μισθών, διαθεσιμοτήτων, αβεβαιότητας και  , με το «μπουναμά» της «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ» και «ΑΥΤΟ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ», που κατεδαφίζει και τα θεμελιώδη δικαιώματα της οργανικής θέσης, της εργασιακής ισοτιμίας και παιδαγωγικής ελευθερίας της σταθερής εργασίας, της ίδιας της εργασίας τελικά μιας και είναι ευθέως συνδεδεμένη με το μισθό και τις απολύσεις.
Ταυτόχρονα βάλουν ευθέως κατά της ύπαρξης του δημόσιου σχολείου μεταβάλλοντάς το σε επιχειρηματικό ίδρυμα παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης οι οποίες θα προσμετρούνται ως προϊόν. Το κάθε σχολείο θα πάρει το καρτελάκι με την τιμή του και προκειμένου αυτή η τιμή να καλυτερεύει  θα ανοιχτεί στη θάλασσα της αγοράς για να βρίσκει «υποστηρικτές» χορηγούς. Πρώτοι βέβαια που θα πληρώσουν θα είναι οι γονείς μέσω των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων. Ήδη χρηματοδοτούν τα σχολεία με όχι μικρά ποσά τόσο στην υλικοτεχνική υποδομή όσο και σε έξοδα που αφορούν στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.
Η μόρφωση των παιδιών θα κινείται μέσα  στη λογική «συντελεστών» παραγωγικότητας. Δεν έχουν ακούσει ότι η κριτική και δημιουργική σκέψη σχετίζονται με ποιοτικά άλματα και επειδή γίνονται από παιδιά με συναισθήματα και ιδιαιτερότητες δεν είναι κιλά και ποσότητα προς μέτρηση. Η συζήτηση για ένα  σχολείο της διαρκούς αναζήτησης , της κριτικής σκέψης και στάσης έχει δυστυχώς μετατοπισθεί στη συζήτηση για την αξιολόγηση. Αν δει κάποιος τους τίτλους  πλήθους σεμιναρίων που διεξάγονται από τους εκπαιδευτικούς φορείς εύκολα θα διαπιστώσει αυτή την μετατόπιση, μιας και οι  «παιδαγωγικές» φόρμες και η  αξιολόγηση δοσμένη με διάφορες υπομορφές κυριαρχούν.
Συνάδελφοι/ισσες , το σχέδιό τους είναι να κατηγοριοποιήσουν τα σχολεία  σε αποδοτικά και μη, να καταστήσουν την εκπαίδευση ακόμα πιο ταξική και να επιφέρουν περαιτέρω συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και οι εκπαιδευτικές διαδικασίες, θα οργανώνονται με βάση τα πρότυπα και τους δείκτες της αξιολόγησης. Ο ανταγωνισμός θα μετατρέψει τις ανθρώπινες σχέσεις μέσα στα σχολεία σε «ζούγκλα» και θα έχει δραματικές επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία εντός και εκτός σχολείου. Το εκπαιδευτικό σύστημα που δομείται στις απανωτές εξετάσεις, θα συμβάλλει στη δημιουργία πειθαρχημένων και άβουλων μαθητών. Ο επιστημονικός ρόλος του σχολικού συμβούλου ακυρώνεται και αντικαθίσταται ουσιαστικά από το ρόλο του εξεταστή. Η μετάλλαξη του διευθυντή του σχολείου σε διευθυντή επιχείρησης και αξιολογητή, υπονομεύει και απαξιώνει τη λειτουργία και το ρόλο του συλλόγου διδασκόντων, καθώς και την παιδαγωγική ελευθερία μέσα στη σχολική μονάδα.
Αλλά ας  δούμε κάποιες πτυχές της εγκυκλίου και ας προσέξουμε αυτά που λένε αλλά κυρίως  αυτά που πραγματικά εννοούν.
Λέγεται και υπάρχει η άποψη ότι ας ξεκινήσουμε την αυτοαξιολόγηση και να διαφωνήσουμε με την αξιολόγηση. Όσοι ισχυρίζονται κάτι τέτοιο και δεν έχουν άλλες σκοπιμότητες πέφτουν σε πλάνη μεγάλη διότι: με το νομοθετικό πλαίσιο που έχει δημιουργηθεί (Ν. 4024/11 για το μισθολόγιο-βαθμολόγιο, Ν. 4142/13 για την Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Εκπαίδευση, Π.Δ. 152/13 για την Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, Ν. 3848/10, Ν. 3679/10) όλες οι πλευρές της αξιολόγησης (όπως η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η αυτοαξιολόγηση και η εξωτερική αξιολόγηση σχολείων) έχουν ΑΠΟΛΥΤΩΣ συνδεθεί μεταξύ τους. Ποιο συγκεκριμένα, σχετικά με την αυτοαξιολόγηση–αξιολόγηση των σχολείων στο άρθρο 32 παρ. 7 του Ν. 3848/10 αναφέρεται ότι «την αξιολόγηση της δράσης των σχολικών μονάδων ακολουθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών».  Επιπλέον,  η έκθεση ΟΟΣΑ για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, η οποία παραγγέλθηκε το 2011 από το υπουργείο Παιδείας και είναι η βάση για τις αλλαγές που υλοποιούνται, επισημαίνει: «η αυτοαξιολόγηση πρέπει να οργανωθεί με τρόπο ώστε να είναι συγκρίσιμη μεταξύ σχολικών μονάδων και ώστε να μπορεί να επικυρώνεται και να συμπληρώνεται από εξωτερική αξιολόγηση» (σελ. 67).
Από την εγκύκλιο μαθαίνουμε και κάτι άλλο. Το υπουργείο θέλει να μάθει τα «ποσοτικά» στοιχεία κάθε σχολικής μονάδας. Αλλά ποιος και ποια μπορεί να πιστέψει κάτι τέτοιο όταν είναι  γνωστό ότι οι υπηρεσίες του υπουργείου γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα ποια είναι η υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων, ποιοι είναι οι οικονομικοί πόροι, ποιο είναι το ανθρώπινο δυναμικό, ποιες είναι οι επιδόσεις των μαθητών. Κάθε σχολικό έτος, η κάθε σχολική μονάδα συμπληρώνει περίπου μια ντουζίνα στατιστικούς πίνακες για διάφορες υπηρεσίες του υπουργείου με όλα τα παραπάνω στοιχεία.
Με βάση τα παραπάνω η λεγόμενη αυτοαξιολόγηση θα αρχίσει με απογείωση της γραφειοκρατικής δουλειάς του εκπαιδευτικού (συμπλήρωση εντύπων, φορμών με δείκτες, τυποποιημένες απανωτές συνεδριάσεις συλλόγων κ.λπ.) και θα καταλήξει στη χειραγώγηση, στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, στον επιθεωρητισμό στη  μισθολογική καθήλωση και απόλυση.(είναι γνωστό ότι μόνο ένα ποσοστό θα «περνάει» τις αξιολογικές εξετάσεις)
Συνάδελφοι/ισσες  , είναι φανερό ότι η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, μαζί με την Τρόικα, με τις εφαρμοζόμενες πολιτικές τους, καταστρέφουν ουσιαστικά το δημόσιο και δωρεάν σχολείο και οδηγούν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς σε ψυχοπαιδαγωγικό Καιάδα. Ο θεσμός της αυτοαξιολόγησης είναι ενταγμένος στο θεσμικό πλαίσιο της τιμωρητικής αξιολόγησης-χειραγώγησης και είναι ο Δούρειος Ίππος της πλήρους υποταγής του δημόσιου σχολείου στους νόμους της αγοράς.
Με όρους κινήματος σε ολόκληρη τη χώρα οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατάφεραν να αποτρέψουν, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων,  την πραγματοποίηση του συνόλου σχεδόν των σεμιναρίων για την επιμόρφωση των διευθυντών σχολικών μονάδων στην εφαρμογή της (αυτο)αξιολόγησης. Επίσης με τη μαζική συμμετοχή των συναδέλφων, στις στάσεις εργασίας που κηρύττουν οι σύλλογοι κατά περιοχή, ματαιώνονται και οι ενημερώσεις για την (αυτο)αξιολόγηση από τους σχολικούς συμβούλους προς τους εκπαιδευτικούς. Ταυτόχρονα με την υπογραφή μαζικά του κειμένου αντίθεσης στην αξιολόγηση, σφυρηλατείται το μέτωπο αντίστασης στην εφαρμογή της.
Να τονίσουμε ότι στο σύλλογό μας ματαιώθηκαν όλα τα σεμινάρια  (αυτο)αξιολόγησης.

Συνεχίζουμε και καλούμε:
τους συναδέλφους σχολικούς συμβούλους, μέλη των συλλόγων μας να μη συναινέσουν στην ακύρωση του επιστημονικού τους ρόλου που οδηγεί και στην περαιτέρω διάλυση του δημόσιου σχολείου. Τα σεμινάρια για την αξιολόγηση καταδικάστηκαν από το σύνολο των συναδέλφων. Όποιες προσπάθειες για νέα σεμινάρια κι αν γίνουν, και όποιες μέθοδοι κι αν χρησιμοποιηθούν για την πραγματοποίησή τους θα μας βρίσκουν απέναντι. Τους καλούμε να οργανώσουν μαζί με τους συλλόγους τους, την πάλη ενάντια στην προωθούμενη αξιολόγηση της χειραγώγησης, της διαφοροποίησης και κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών, των  απολύσεων και  της αναβίωσης του επιθεωρητισμού.
τους συναδέλφους διευθυντές να συμβάλουν με τη στάση τους στην μη εφαρμογή της αξιολόγησης, να πρωτοστατήσουν και να συμπορευτούν στην πάλη για ακύρωση του προωθούμενου θεσμού στην πράξη, με τους συλλόγους διδασκόντων.
καλούμε όλους τους συναδέλφους να υπογράψουν  το κείμενο αντίθεσης στην αξιολόγηση. Να ζητήσουν τη σύγκληση του συλλόγου διδασκόντων και να επαναβεβαιώσουν τους λόγους αντίθεσής τους στην (αυτό)αξιολόγηση και να μην προχωρήσουν στη συγκρότηση ομάδων εργασίας, που σύμφωνα με την εγκύκλιο    είναι αποκλειστική αρμοδιότητα των συλλόγων διδασκόντων.    Κανένας συνάδελφος – συναδέλφισσα να ΜΗΝ αποδεχτεί τη συμμετοχή του σ΄ αυτές. Κανείς δεν συμμετέχει στα ενημερωτικά σεμινάρια των συμβούλων.

Με όρους μαζικού κινήματος θα σταματήσουμε την προωθούμενη αξιολόγηση.
Μπλοκάρουμε την πραγματοποίηση όλων των σεμιναρίων για την αξιολόγηση.
Δυναμώνουμε τις συλλογικές διαδικασίες μέσα στο σχολείο.
Συστρατευόμαστε με το γονεϊκό κίνημα για την ανατροπής αυτών των πολιτικών.
Αγωνιζόμαστε μαζί με όσες και όσους στοχεύουν στην οικοδόμηση ενός διαφορετικού σχολείου, όπου η καθημερινή έγνοια για την πολύπλευρη μόρφωση των παιδιών θα συνδέεται με το όραμα μιας άλλης κοινωνίας, δεσμευμένης στη δημοκρατία, την ισότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη.
Μονόδρομος ο αγώνας ανατροπής της κυβέρνησης που υλοποιεί τις ντιρεκτίβες ΕΕ και ΔΝΤ και εφαρμόζει τις αντιλαϊκές πολιτικές.
Όλοι και όλες στην Γενική μας Συνέλευση ,
την Τετάρτη 6 μμ
στο 2ο Δημοτικο Σχ. Ευόσμου.
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ   ΕΝΩΤΙΚΗ    ΚΙΝΗΣΗ
                 Η’ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ (Εύοσμου - Ελευθερίου - Κορδελιού)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου