ΑΡΠΑ ΣΤ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ-ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Η αντιεκπαιδευτική πολιτική συνεχίζεται χωρίς διακοπή. Μετά την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, μετά την προσπάθεια επιβολής του ανταγωνισμού των σχολείων και των εκπαιδευτικών με την κακόφημη αξιολόγηση, μετά την προσπάθεια δημιουργίας πρόθυμων εκπαιδευτικών με προφορικές εντολές, απειλές και το καρότο της μικροεξουσίας στο σχολείο, μετά την προσπάθεια να καταργήσουν τη δημοκρατία των συλλόγων διδασκόντων, τη σκυτάλη παίρνουν οι προϊστάμενοι πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με συγχωνεύσεις σχολείων και μετατροπή ορισμένων σε «πειραματικά».
Στις ετήσιες μεταβολές σχολικών μονάδων, μέσα στην πιο δύσκολη περίοδο της πανδημίας και χωρίς καν να εξασφαλιστούν οι απαραίτητοι σχολικοί χώροι, απαξιώνοντας επίσης τις προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος για μείωση τους αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, ο προϊστάμενος σκοπεύει να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις σχολείων. Αρωγός σε αυτή την προσπάθεια ο δήμος Νεάπολης Συκεών που έρχεται να επικυρώσει τις αντιεκπαιδευτικές προτάσεις για συμπτύξεις και συγχωνεύσεις.
Έχοντας φροντίσει -οι του δήμου- να έχουν την απόλυτη πλειοψηφία στη ΔΕΠ επικαλούνται εικονικά το διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα (δια …περιφοράς στα μέιλ 26/11/2021), χωρίς ουσιαστικά να λαμβάνουν υπόψη καμιά από τις προτάσεις μας. Στη συνέχεια θα επικυρώσουν τα σχέδιά τους με κλειστή τηλεδιάσκεψη (1/12/2021) στο δημοτικό συμβούλιο. Με την τηλεδημοκρατία τους λοιπόν σχεδιάζουν να συρρικνώσουν σταδιακά το δημόσιο σχολείο σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
Είναι γνωστές άλλωστε οι θέσεις της πλειοψηφίας του δήμου Νεάπολης Συκεών για τα σχολεία και τη λειτουργία τους ως αρμοδιότητα της τοπικής αυτοδιοίκησης «παροχή υπηρεσιών παιδείας υπό την άμεση εποπτεία της τοπικής κοινωνίας, την προσαρμογή του προγράμματος σπουδών και τον εμπλουτισμό της ύλης με θέματα τοπικού ενδιαφέροντος και την πρόσληψη εκπαιδευτικών».
Συγκεκριμένα, ο προϊστάμενος Π.Ε. και ο Δήμος προτείνουν με μικροδιαφορές συγχωνεύσεις για τα σχολεία στο Δήμο Νεάπολης Συκεών:
• Το 8ο Νηπιαγωγείο Συκεών που από το σχ. έτος 2021-2022, συγχωνεύτηκε με το 15ο Νηπιαγωγείο Συκεών προτείνεται από το δήμο να λειτουργήσει ως πειραματικό στο υπό κατασκευή νέο κτίριο. Το τυράκι στην πρόταση είναι η προαγωγή του σε 4/θέσιο.
Όμως εμείς αρχικά ρωτάμε: α. κατασκευάζονται 4 αίθουσες διδασκαλίας στο νέο κτίριο; β. οι αίθουσες θα λειτουργήσουν με τον ανώτατο αριθμό των 25 νηπίων στο τμήμα;
• Τη συγχώνευση του 1ου Νηπιαγωγείο Νεάπολης και του 14ου Νεάπολης σε ένα τριθέσιο νηπιαγωγείο με στέγαση εντός του 10ου Δημοτικού Σχολείου.
• Τη συγχώνευση του 2ου Νηπιαγωγείο Νεάπολης και του 12ου Νεάπολης σε ένα τριθέσιο νηπιαγωγείο χωρίς να αναφέρεται πού θα στεγαστεί το νέο συγχωνευμένο «τριθέσιο» 2ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης.
• Τη συγχώνευση του 3ου Νηπιαγωγείου Νεάπολης και του 7ου 2/θέσιου Νηπιαγωγείου
Νεάπολης, καθώς και η προαγωγή σε 4/θέσιο και η μετατροπή σε Πειραματικό Νηπιαγωγείο το οποίο θα στεγαστεί σε αίθουσες βαρέως τύπου σε οικόπεδο μεταξύ των οδών Νυμφαίου Λαγκαδά & Κων. Καραμανλή που θα ξεκινήσει (;) τη λειτουργία του εντός του 2022.
• Τη συγχώνευση του 3ου 2/θέσιου Νηπιαγωγείου Συκεών και του 6ου 1/θέσιου Νηπιαγωγείου Συκεών και η προαγωγή σε 4/θέσιο.
• Τη συγχώνευση του 8ου 12/θέσιου Δημοτικού Νεάπολης και του 12ου 6/θέσιου Δημοτικού Νεάπολης και η μετατροπή σε 12/θέσιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο.
Όσον αφορά την προαγωγή που ο δήμος αναφέρει θεωρούμε ότι αυτό αποτελεί κενό περιεχομένου καθώς ο ανώτατος αριθμός 25 των μαθητών συρρικνώνει και δεν αναπτύσσει τα τμήματα. Επιπλέον, νέοι σχολικοί χώροι δεν κατασκευάζονται ώστε να αναπτυχθούν τα τμήματα.
(Όμοια και ο δήμος Π.Μελά προτείνει τη συγχώνευση των 3ου νηπ. με το 6ο νηπιαγωγείο Ευκαρπίας, του 4ου με το 13ο νηπιαγωγείο Πολίχνης, του 8ου με το 11ο νηπ. Πολίχνης)
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Οι προτάσεις της εκπαιδευτικής διοίκησης και του Δήμου:
Απαξιώνουν και περιφρονούν τους εκπαιδευτικούς και τις προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος.
Οδηγούν σε αυξήσεις μαθητών στα τμήματα σε μια περίοδο που η πανδημία απαιτεί αποστάσεις και αραιωμένα τμήματα, αυξημένες υγειονομικές συνθήκες ενώ η τηλεκπαίδευση έχει προκαλέσει σοβαρά μαθησιακά ελλείμματα στα παιδιά.
Τροποποιούν τα όρια των σχολείων λόγω της μεταβολής τους σε πειραματικά.
Οδηγούν σε μειώσεις οργανικών θέσεων και δεκάδες οργανικές θέσεις χαμένες λόγω της υποχρεωτικής μετακίνησης των εκπαιδευτικών από τα «πειραματικά» που σχεδιάζουν.
Η απάντηση όμως στην κρίσιμη αυτή περίοδο για την εκπαίδευση δεν είναι οι συγχωνεύσεις αλλά η υποστήριξη των παιδιών με διορισμούς του αναγκαίου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού καθώς και η ενίσχυση των κτιριακών σχολικών υποδομών
Γι’ αυτό απαιτούμε άμεσα:
το Δ.Σ. να οργανώσει παράσταση διαμαρτυρίας στον προϊστάμενο -με στάση εργασίας- καλώντας εκπαιδευτικούς και γονείς ώστε να απαιτήσουμε να ανακαλέσει την πρότασή του και να μην συγχωνευτεί κανένα σχολείο. Να απαιτήσουμε σύγχρονα, ασφαλή σχολικά κτίρια με τον κατάλληλο εξοπλισμό όπως δικαιούνται οι μαθητές και οι μαθήτριές μας. Να απαιτήσουμε μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα. Να απαιτήσουμε διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων.
ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Στ Συλλόγου
Παρεμβάσεις-Κινήσεις- Συσπειρώσεις
www.rizospastiki-kinisi.blogspot.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου