block1

Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2020

ΑΡΠΑ ΣΤ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ-ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ 15-11-2020


Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ έκλεισαν τα σχολεία ΕΠΕΙΔΗ δεν είχαν πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την πανδημία.

Να κρατήσουμε ζωντανή τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Απαιτούμε, όταν ανοίξουν τα σχολεία, να λειτουργήσουν με όρους υγιεινής και ασφάλειας :

Μέχρι 15 μαθητές/τριες στο τμήμα,

Με διορισμούς εκπαιδευτικών.

Με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας πλήρους απασχόλησης.

Με  διαγνωστικά τεστ δωρεάν για παιδιά/εκπαιδευτικούς/καθαριστές/στριες. 


Η κατάσταση που ζούμε είναι πρωτόγνωρη. Οι στιγμές είναι κρίσιμες. Για τις ζωές μας, για την υγεία μας, για τις κοινωνικές και εργασιακές συνθήκες, για τις ελευθερίες και τα δικαιώματά μας, για το δημόσιο σχολείο. Από τη μια πλευρά αντιμετωπίζουμε μια εφιαλτική πανδημία και από την άλλη μια σχεδιασμένη επιχείρηση μεταβολής του πολιτεύματος από αστική δημοκρατία σε αυταρχική κοινοβουλευτική δεσποτεία. Απέναντι σε αυτή την εφιαλτική πραγματικότητα καλούμαστε να δώσουμε έναν διπλό αγώνα. Αγώνα για την υγεία και τις ζωές μας – αγώνα για τα κοινωνικά και πολιτικά δικαιώματα και τις ελευθερίες. 

Τα σχολεία της Α/θμιας στη Θεσσαλονίκη έκλεισαν καθυστερημένα, μετά την διπλά  εγκληματική στάση Κυβέρνησης και ΥΠΑΙΘ και ενώ οι εκπαιδευτικοί θέλαμε τα σχολεία να είναι ανοιχτά, αλλά όχι ανοχύρωτα γι αυτό και α) καταθέσαμε τις προτάσεις μας από τα τέλη του Σεπτέμβρη για την ασφαλή λειτουργία τους διεκδικώντας την άμεση λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων. β) Προειδοποιήσαμε έγκαιρα την για την επικίνδυνη κατάσταση που διαμορφωνόταν και την ανάγκη να ληφθούν μέτρα!  

Η αδιαφορία της κυβέρνησης για την παιδεία, τη μόρφωση και την ανάπτυξη των μαθητ(ρι)ών μας είναι ολοφάνερη. Ακόμα και τώρα το Υπουργείο Παιδείας με θράσος υποστηρίζει ότι τάχα «στα σχολεία δε μεταδίδεται ο ιός» και ότι τα κλείνουν «για να μη συνωστίζονται οι γονείς»!!! Ούτε ένα ευρώ για νέες ΜΕΘ, νοσοκομεία, μόνιμους διορισμούς γιατρών και νοσηλευτών, εξοπλισμό των δημοσίων δομών υγείας, δεν πήραν μέτρα για την αποφυγή του συνωστισμού στα ΜΜΜ, ούτε για την ουσιαστική προστασία των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς. Τα καλοπληρωμένα ΜΜΕ και τα παπαγαλάκια της είχαν φροντίσει αναμασώντας καθημερινά το αντιδραστικό δόγμα της “ατομικής ευθύνης”, να κατασυκοφαντήσουν τους νέους για να συγκαλύψουν την πολιτική της εγκατάλειψης και της διάλυσης του ΕΣΥ. Αντί να ασχοληθούν με το πώς θα μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα, εξάντλησαν το κυβερνητικό τους «έργο» στο να ξυλοφορτώνουν μαθητές που αγωνιούσαν για τη μόρφωση και την υγεία τους και να οργανώνουν ηλεκτρονικές «εκλογές» – παρωδία. 

Οι εξελίξεις δυστυχώς επιβεβαιώνουν ότι οι διεκδικήσεις εκπαιδευτικών και γονέων, οι καταλήψεις των μαθητ(ρι)ών ήταν δίκαιοι και αναγκαίοι και αποτελούν την απαραίτητη προϋπόθεση για την ασφαλή, λειτουργία των σχολείων. Η απόφαση της κυβέρνησης να κλείσουν όλα τα σχολεία (πλην αυτών της Ειδικής Αγωγής ;;!!!) είναι ομολογία ενοχής.

Δίνουμε την ψυχή μας για τα παιδιά αλλά όχι για το Υπουργείο! 

Το «σχέδιο» του Υπουργείου Παιδείας για τη λεγόμενη «τηλεκπαίδευση» δείχνει ότι δεν έχει συναίσθηση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας και δεν ενδιαφέρεται για την ουσιαστική στήριξη των μαθητών, για τη διατήρηση της επαφής εκπαιδευτικού – μαθητή με όλα τα μέσα, για τη συνέχιση της παιδαγωγικής σχέσης ακόμα και κάτω από αυτές τις συνθήκες. Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ καλούν εκπαιδευτικούς και μαθητ(ρι)ες να κάνουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, έναν τρόπο επικοινωνίας που ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΙΚΟΣ κι αντιστοιχεί μόνο στις δυνατότητες κάποιων που έχουν τα μέσα και τις δεξιότητες. 

1. Και μόνο η δήλωση για υποχρεωτική σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε 4χρονα και 5χρονα παιδιά του Νηπιαγωγείου φανερώνει ότι απλά δεν κατανοούν την εκπαιδευτική πραγματικότητα!

2. Το ωρολόγιο πρόγραμμα στην εξ αποστάσεως από τις 14:10 έως τις 17:20 αποκαλύπτει ότι δεν φροντίσανε ώστε να υπάρχει η δυνατότητα το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο να υποστηρίξει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και όλοι/ες γνωρίζουμε το φιάσκο με την κατάρρευση του συστήματος. 

3. Μας λέει το Υπουργείο Παιδείας ότι παιδιά 4 έως 12 ετών μπορούν να παρακολουθούν εκπαιδευτική τηλεόραση στις 9 το πρωί και στις 2.10΄ (μετά το μεσημεριανό τους φαγητό) να συνδέονται για 3 ώρες στον υπολογιστή για σύγχρονη εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» επειδή «το πρωί το σύστημα δεν τους αντέχει»!! Το ερώτημα είναι: οι μαθητές το αντέχουν;

4. Δεν υπήρξε καμία μέριμνα, ούτε έγινε αναφορά από την Υπουργό Παιδείας, α) για τα παιδιά που δεν έχουν τεχνολογικά μέσα (2 στα 5 παιδιά) ώστε να συμμετέχουν ισότιμα, β) στις οικογένειες που έχουν 2 ή 3 παιδιά και πρέπει ταυτόχρονα να συνδεθούν σε οικιακή σύνδεση που δε «σηκώνει» πάνω από μια (ταυτόχρονη) συνεδρία,  γ) στα σπίτια που πιθανόν οι γονείς την ίδια στιγμή να εργάζονται εξ αποστάσεως. Το ΥΠΑΙΘ, παρά τις δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του, δεν εξασφάλισε για όλες/όλους τις/τους μαθήτριες/μαθητές και εκπαιδευτικούς της χώρας την παροχή δωρεάν μέσων (Η/Υ, δωρεάν σύνδεση στο διαδίκτυο, εκτυπωτές, μελάνια, κ.λπ.) για την εφαρμογή με στοιχειώδεις όρους ισονομίας και ισοπολιτείας της κάθε είδους μορφής εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» με αποτέλεσμα χιλιάδες παιδιά να αποκλείονται. Προφανώς δε θα αναλύσουμε το ανέκδοτο της «παρακολούθησης» του μαθήματος μέσω σταθερού τηλεφώνου.

5. Στον νόμο (τροπολογία) με τον οποίο καθιέρωσε το ΥΠΑΙΘ την υποχρεωτικότητα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης υπάρχουν ακόμα εκκρεμότητες, εφόσον η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων έχει από τον Σεπτέμβριο του 2020 δώσει τρίμηνη προθεσμία σε ΥΠΑΙΘ/ κυβέρνηση προκειμένου να συμμορφωθούν σχετικά με τις ελλείψεις αναφορικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών που χρησιμοποιούν την σύγχρονη εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» ως εργαλείο διδασκαλίας.

6. Δεν μπορεί να αγνοείται η διεθνής βιβλιογραφία ότι η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» δεν ενδείκνυται για μαθητές/μαθήτριες Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου αλλά και η επιστημονικά παραδοχή της όσο το δυνατό λιγότερης χρήσης (χρονικά) των Η/Υ και του διαδικτύου από μαθητές ηλικίας έως 12 ετών. 

7. Η εκπαίδευση είναι υποχρεωτική για όλα τα παιδιά. Σε καμιά περίπτωση δεν θα μπούμε στη λογική του διαχωρισμού των μαθητών μας και μάλιστα σε μια περίοδο που πολλοί και πολλές αντιμετωπίζουν είτε σοβαρά προβλήματα στην καθημερινότητά τους λόγω των ειδικών συνθηκών που ζουν οι οικογένειές τους. Για μας όλοι οι μαθητές – είτε ζουν στην πόλη, είτε στο χωριό, είτε είναι μετανάστες και προσφυγόπουλα – έχουν το ίδιο ακριβώς δικαίωμα στην  μόρφωση. 


Να μη δεχτούμε να προσαρμόσουμε τα παιδιά στο μέσον αλλά το μέσον στα παιδιά γι’ αυτό λέμε: ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ»

Είμαστε αντίθετοι  με την υποχρεωτικότητα με την υποχρεωτικότητα της Υ.Α. αρ. 120126/ΓΔ4 (ΦΕΚ 3882/12-9-20). Θεωρούμε ότι ο/η  κάθε συνάδελφος/ισσα μπορεί να επιλέξει τις μορφές που επιθυμεί για να διατηρήσει ανοιχτή την εκπαιδευτική διαδικασία τώρα που έκλεισαν τα σχολεία. Η εξάωρη σύγχρονη διδασκαλία εξ αποστάσεως σε καθημερινή βάση, είναι για παιδαγωγικά επιζήμια και αγνοεί τις παιδαγωγικές ανάγκες και δυνατότητες των παιδιών, τις ιδιομορφίες, την ηλικία αλλά και τις ψυχοσυναισθηματικές ιδιαιτερότητες της ηλικίας τους. Για όλους αυτούς τους λόγους, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή η υποχρεωτική επιβολή ανεφάρμοστων υποχρεωτικών ωρολογίων  προγραμμάτων εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης. 

Σύμφωνα με την παιδαγωγική επιστήμη και τη διεθνή βιβλιογραφία η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» απευθύνεται σε εγγράμματο ενήλικο κοινό κι όχι σε παιδιά νηπιαγωγείου και δημοτικού για τα οποία η αλόγιστη και επί μακρόν χρήση της ενέχει σειρά σοβαρών ψυχολογικών και μαθησιακών κινδύνων. Οι μικρότερες μάλιστα ηλικίες των μαθητών μας (έως και την Δ΄ Δημοτικού) αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στη χρήση των Η/Υ χωρίς την παρουσία και συνδρομή ενηλίκων και ότι έτσι η σύγχρονη εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» παύει να αποτελεί πεδίο αποκλειστικά μεταξύ δασκάλου/λας και μαθητριών/τών με αρνητικές συνέπειες για το Δημόσιο Σχολείο και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. 

Σε αυτήν την κατεύθυνση, προτείνουμε στους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν και να συντάξουν το παρακάτω πρακτικό:

«Λόγω της αναστολής λειτουργίας Δημοτικών και Νηπιαγωγείων, ως μέτρο για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας θα οργανώσουμε τη δουλειά μας επιλέγοντας τις μορφές και τους τρόπους που ο καθένας/καθεμιά θεωρεί καταλληλότερο με βάση τις ιδιαιτερότητες και τις παιδαγωγικές ανάγκες κάθε τμήματος και κάθε παιδιού ξεχωριστά ώστε να διασφαλιστεί η καθολική συμμετοχή τους, να κρατηθεί ζωντανή η σχέση μας με τους μαθητές/τριές μας, να διατηρήσουμε την επαφή των παιδιών με ποιοτικές μορφωτικές, ψυχαγωγικές, πολιτιστικές, εκπαιδευτικές δραστηριότητες, να προσφέρουμε  στα παιδιά και το δημόσιο σχολείο». 

Στη συνέχεια:

Προχωράμε στην καταγραφή όλων των αναγκών των μαθητών και κάλυψη όλων των μαθητών/μαθητριών μας με εξοπλισμό (δωρεάν σύνδεση στο διαδίκτυο, δωρεάν Η/Υ, κάμερα, ηχεία, εκτυπωτή, μελάνια,) και των εκπαιδευτικών που δεν επιθυμούν ή δεν μπορούν να προσέρχονται στο σχολείο για την παροχή εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης», ώστε να εφαρμοσθεί η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» με στοιχειώδεις όρους ισονομίας και χωρίς αποκλεισμούς για χιλιάδες μαθητές των δημόσιων σχολείων της χώρας με βάση τη συνταγματική επιταγή της παροχής δημόσιας – δωρεάν εκπαίδευσης για όλους τους πολίτες. Το κόστος του εξοπλισμού αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου. 

Στέλνουμε αίτημα προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να προβούν στις δικές τους ενέργειες προκειμένου να καλύψουν τις ελλείψεις εκπαιδευτικών και μαθητών σε υλικοτεχνική υποδομή.


ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

άμεση μείωση – ανακατανομή της ύλη. Καμιά ύλη να μη θεωρείται διδαχθείσα στην τηλεκπαίδευση, αλλά μόνο στην τάξη.

κατοχύρωση της επιλογής μορφής εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» με βάση τις δυνατότητες των μαθητών και των εκπαιδευτικών 

την παροχή εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» ασύγχρονης ή σύγχρονης μέσω των δυνατοτήτων και μέσων που μας παρέχει η κάθε σχολική μονάδα που υπηρετούμε, από την έδρα της σχολικής μας μονάδα και εντός του ωραρίου μας μέσα στο διάστημα 08:15 έως 13:15. Οι μαθητές των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων δεν είναι μαθητές δεύτερης κατηγορίας και δεν μπορεί το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης των μαθητών της πρωτοβάθμιας  να καθορίζεται από το υπουργείο ανάλογα με το πότε δεν είναι φορτωμένη η πλατφόρμα του και όχι ανάλογα με τις παιδαγωγικές και βιολογικές δυνατότητες των μικρών μαθητών.

κατάργηση της υποχρεωτικότητας της χρήσης της webex – cisco και χρήση και άλλων μέσων ανάλογα με τις δυνατότητες των μαθητών και εκπαιδευτικών, εφόσον το σύστημα τηλεκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ αποτελεί φενάκη και οδηγεί σε φιάσκο την προσπάθεια παροχής εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» λόγω των σοβαρών αδυναμιών και ελλείψεών του 

Μείωση των μαθητών μέχρι 15 ανά τμήμα

Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των ελλείψεων στα σχολεία, που προκύπτουν από τις αυξημένες ανάγκες της περιόδου.

Μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ με έξοδα και ευθύνη του κράτους. Άμεση παρέμβαση σε περίπτωση εμφάνισης συμπτωμάτων σε εργαζόμενο στο σχολείο ή σε μαθητή.

Αύξηση του προσωπικού καθαριότητας με μόνιμη σχέση εργασίας, ώστε να μπορούν να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες των σχολείων.

Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων.

Άμεση στήριξη του Δημόσιου συστήματος Υγείας

Το πρόγραμμα των σχολικών γευμάτων πρέπει να συνεχιστεί. Οι ανάγκες των οικογενειών που λαμβάνουν αυτά τα γεύματα δεν είναι δυνατόν να μείνουν ακάλυπτες. Να εξασφαλιστεί η διανομή τους, τηρώντας τα υγειονομικά πρωτόκολλα.


Συναδέλφισσες και συνάδελφοι 

Την περασμένη άνοιξη στηρίξαμε τους μαθητές μας με όποιο μέσο και όποιο τρόπο επέλεξε κάθε εκπαιδευτικός, με αλληλεγγύη και αλληλοβοήθεια, με συνεργασία υποδειγματική ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων. Οικοδομήσαμε ισχυρές σχέσεις αλληλεγγύης και συνεργασίας με τους μαθητές μας και τους γονείς τους που αποτελούν σημαντική παρακαταθήκη. Η περσινή εμπειρία απέδειξε σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, ότι η ζωντανή εκπαίδευση δεν αντικαθίσταται από κανένα είδος εξ αποστάσεως επικοινωνίας. Απέναντι σε ένα Υπουργείο Παιδείας που όχι μόνο δεν έκανε απολύτως τίποτε για να υποστηρίξει το έργο μας αλλά επιχείρησε να αξιοποιήσει την εξ αποστάσεως για να προωθήσει τα δικά της αντιεκπαιδευτικά σχέδια. Το ίδιο θα κάνουμε και τώρα κόντρα στις επιταγές του Υπουργείου και της Κυβέρνησης που το μόνο που τους νοιάζει είναι η επικοινωνιακή διαχείριση της εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» χωρίς καμία στήριξη και στηριζόμενοι σε ψεύδη. Και την παιδαγωγική σχέση θα διατηρήσουμε ζωντανή, αλλά και θα ορθώσουμε το ανάστημά μας στις αντιεκπαιδευτικές και ανεφάρμοστες πολιτικές της Κυβέρνησης. 


ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ  ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ  ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤ’ συλλόγου

Παρεμβάσεις – Κινήσεις – Συσπειρώσεις  

www.rizospastiki-kinisi.blogspot.gr                                                                                          15-11-2020   

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου