block1

Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2017

ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-5/11/2017-ΠΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ 6.30ΜΜ

 

Αξιολόγηση: μια λέξη που τα τελευταία χρόνια επανέρχεται διαρκώς όποτε γίνεται λόγος για τη δημόσια εκπαίδευση (και όχι μόνο). Οι κυβερνητικοί και οι κάθε λογής εγχώριοι και εξωχώριοι υποβολείς τους την προβάλλουν σαν αυτονόητη αναγκαιότητα, που θα απαλλάξει το εκπαιδευτικό μας σύστημα από τις χρόνιες κακοδαιμονίες του: τις ακατάλληλες (υπο)δομές, τους οκνηρούς ή ανεπαρκείς καθηγητές, τις μειωμένες μαθητικές επιδόσεις.

Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί από την πλευρά τους έχουν δείξει ως τα τώρα πως δεν πείθονται και πως δεν θα (συν)υπογράψουν τον αυτό-ενεχειριασμό τους. Ακόμα και την περίοδο 2011-2014, όταν για πρώτη φορά το ζήτημα μπήκε με τόση οξύτητα από την τότε κυβέρνηση  (που εφάρμοζε, όπως και η σημερινή, με περισσή χαρά μνημονιακές υπαγορεύσεις), είχαν καταφέρει, παρά τις εσωτερικές τους διαφοροποιήσεις και τριβές, να προβάλλουν ισχυρή αντίσταση, που ακύρωσε στην πράξη τους άνωθεν σχεδιασμούς.

Σήμερα όμως είμαστε σε νέα φάση. Η (εξαρχής αβάσιμη, όπως αποδείχτηκε) αισιοδοξία που ενέπνεε σε πολλούς συναδέλφους η προσδοκώμενη πολιτική ανατροπή, έχει εξανεμιστεί. Παράλληλα  έχει ενταθεί η ιδεολογική  και  διοικητική  πίεση,  ώστε  να  καμφθούν  οι  όποιες  αντιστάσεις  και  να  αποδεχτούμε  την αξιολόγηση ως τετελεσμένο γεγονός. Πιέσεις που έχουν σημαντική επίδραση σε μερίδα συναδέλφων και μάλιστα  τη  χειρότερη  στιγμή,  καθώς  με  τον  νέο  νόμο  που  ετοιμάζεται  για  το  «νέο  Λύκειο»  τίθεται  εν αμφιβόλω όχι μόνο η εργασιακή μας υπόσταση αλλά ο χαρακτήρας και ρόλος του δημόσιου σχολείου.

Ένα από τα ισχυρότερα και πλέον αποστομωτικά επιχειρήματα των υποστηρικτών της νέας «αξιολογικής κουλτούρας»(sic) είναι η επίκληση της διεθνούς πρακτικής. «Ως πότε θα είμαστε, μόνοι εμείς, πανευρωπαϊκή εξαίρεση;», σου λένε. «Η αξιολόγηση είναι εκτός Ελλάδας κοινός τόπος. Και επιτέλους, αν μας τρομάζει το
«σκληρό», άκρως νεοφιλελεύθερο αγγλοσαξωνικό μοντέλο που πήγε να αντιγράψει η προηγούμενη κυβέρνηση, υπάρχει και το πιο «ήπιο» του γερμανικού ή σκανδιναβικού χώρου. Το οποίο θα μπορούσε να λειτουργήσει ως υπόδειγμα και για μας.»

Είναι όμως έτσι ακριβώς τα πράγματα; Έχει εφαρμοστεί η αξιολόγηση σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες; Και ποια είναι τα αποτελέσματά της όπου έχει εφαρμοστεί, τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τα σχολεία; Πώς την αντιμετωπίζουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί; Συναινούν ή αντιστέκονται; Τι ακριβώς αξιολογείται και για ποιο σκοπό; Διαφέρουν τόσο τα «ήπια» από τα «σκληρά» αξιολογικά συστήματα ή υπάρχει ένας κοινός τόπος, μια κοινή κατεύθυνση; Και ποια τα περιθώρια ουσιαστικής διαφοροποίησης μέσα στη σημερινή νεοφιλελεύθερη δυστοπία;

Για όλα αυτά και ό,τι άλλο προκύψει θα συζητήσουμε την Κυριακή 5 Νοεμβρίου, στις 6:00 μ.μ., στο ισόγειο του πύργου της Παιδαγωγικής Σχολής, με τους δύο εκλεκτούς καλεσμένους μας: τον Άγγλο πανεπιστημιακό, ακτιβιστή και μέλος του Εθνικού Σωματείου Καθηγητών (NUT) της Μεγάλης Βρετανίας Ken Jones και την πρώην εκπρόσωπο των Παρεμβάσεων στο ΔΣ της ΔΟΕ, καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας ειδικευμένη στα αξιολογικά συστήματα άλλων χωρών και κυρίως των ΗΠΑ, Αιμιλία Τσαγκαράτου.




Ο Ken Jones, ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Goldsmiths του Λονδίνου και στέλεχος του Εθνικού Συνδικάτου των Εκπαιδευτικών στην Αγγλία (NUT), έρχεται στην Αθήνα, προσκεκλημένος του εκπαιδευτικού περιοδικού «Σελιδοδείκτης, στην εκπαίδευση και την κοινωνία». Θα μιλήσει στις 5 Νοεμβρίου, Κυριακή, στις 18.30 μμ σε εκδήλωση των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ Π.Ε. και Δ.Ε., με θέμα «Αξιολόγηση και αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις – Διεθνής εμπειρία και η απάντηση του κινήματος», στον ΠΥΡΓΟ του  Παιδαγωγικού Τμήματος, ισόγειο, μεγάλη αίθουσα.
Η Αγγλία έχει υπάρξει πρωτοπόρος στην εφαρμογή της αντιδραστικής καπιταλιστικής αναδιάρθρωσης στην εκπαίδευση, εφαρμόζοντας τα πιο ακραία μέτρα της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Ειδικά με την εφαρμογή της αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα, μαθητές, εκπαιδευτικούς, σχολεία και τη σύνδεσή της με την αγορά, διέλυσε τη δημόσια εκπαίδευση. Η δράση του NUT απέναντι στην αξιολόγηση καθώς και η συσπείρωση ευρύτερων δυνάμεων, γονέων κλπ είναι πλούσια. Ειδικά τώρα που έχει συνενωθεί με την Ένωση Εκπαιδευτικών και Καθηγητών και έχει πάνω από 450.000 μέλη «είναι ακόμη πιο έτοιμο να αντιπαρατεθεί με την κληρονομιά της Μάργκαρετ Θάτσερ», όπως αναφέρει σε συνέντευξή του ο Κ. Jones, στο 2ο τεύχος του περιοδικού Σελιδοδείκτης.
Η εκδήλωση αναμένεται με πολύ ενδιαφέρον καθώς γίνεται σε μια περίοδο που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ επαναφέρει τη διαδικασία αξιολόγησης  στα σχολεία, σε συμφωνία με τον ΟΟΣΑ και τους εταίρους της ΕΕ. Μάλιστα στην εκπαίδευση ακολουθεί τη μέθοδο της σαλαμοποίησης μετά την ήττα ολκής που υπέστη στο υπόλοιπο Δημόσιο όπου η συμμετοχή στην απεργία – αποχή ξεπέρασε κατά πολύ τα ποσοστά του 60 – 70 % παρά τα μέτρα εκβιασμού. Φέρνει πρώτα  χωριστά την λεγόμενη  αυτοαξιολόγηση – αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου για να δημιουργήσει «κουλτούρα αξιολόγησης», πάνω στην οποία θα εδραιώσει την ατομική αξιολόγηση μετέπειτα.

Θα σας περιμένουμε!


ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ  δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ (ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ)  πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου