ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ -ΚΡΙΤΙΚΗ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Κριτική Πεπραγμένων από τις Παρεμβάσεις ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2017
Η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ συνεχίζει την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων και οδηγεί στην αποδόμηση της Ειδικής Αγωγής. Ένα μεγάλο μέρος του μαθητικού δυναμικού με αναπηρία παραμένει αχαρτογράφητο, χωρίς πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση, με τους γονείς να αναλαμβάνουν το κόστος της εκπαίδευσης των παιδιών τους. Οι σχέσεις εργασίας είναι ελαστικές, γεμάτες ανασφάλεια καθώς μεγάλο μέρος των μόνιμων αναγκών καλύπτεται από αναπληρωτές, ενώ συνεχίζεται ο κατακερματισμός των εργαζομένων με την πρόταξη διαφορετικών κάθε φορά κριτηρίων. Η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ και η υπεράσπιση των οδηγιών της ΕΕ αποτελεί σταθερή κυβερνητική επιλογή και οδηγεί στην περαιτέρω διάλυση της Ειδικής Αγωγής. Η απουσία διορισμών και η ΥΑ αναφορικά με τα κριτήρια πρόσληψης αναπληρωτών ειδικής αγωγής εναρμονίζονται πλήρως με ΕΕ-ΟΟΣΑ κόντρα στις πραγματικές ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού..
Οι προθέσεις του υπουργείου στοχεύουν στην αποδόμηση της Ε.Α. μέσω της μείωσης χρηματοδότησης, της ιδιωτικοποίησης και της αξιολόγησης εκπαιδευτικών, μαθητών και δομών.
Το προσοντολόγιο πάει χέρι – χέρι με την απαξίωση των πτυχίων, την αξιολόγηση και την αλλαγή του τρόπου εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών. Αυτό οδηγεί σε κυνήγι τυπικών προσόντων μονίμων και αναπληρωτών, την ίδια στιγμή τα μορφωτικά δικαιώματα βρίσκονται σε περίοδο συνεχών εκπτώσεων. Οι μόνιμοι θα χρησιμοποιούνται για την κάλυψη οποιονδήποτε αναγκών σε οποιοδήποτε πλαίσιο και βαθμίδα.
Την ίδια στιγμή η ΔΟΕ αντί να συνενώνει με ταξικό πρόσημο υπερασπιζόμενη τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, συνεπικουρεί τις εκάστοτε κυβερνήσεις και καλλιεργεί συντεχνιακές ψευδαισθήσεις στο κόσμο της επισφάλειας και της ελαστικής εργασίας. Η πολιτική αυτή συμπεριφορά υπερασπίζεται και ταυτίζεται ιδεολογικά με τις οδηγίες της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ. Η πλειοψηφία της ΔΟΕ αντιμετωπίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα μονίμων και αναπληρωτών σαν μετοχές χρηματιστηρίου, επιλέγοντας πολιτικά να μην απαντήσει, να μην διεκδικήσει, να μην οργανώσει τη μοναδική λύση που εξασφαλίζει μορφωτικά δικαιώματα αναπήρων και επαγγελματικά δικαιώματα εκπαιδευτικών. Έτσι λοιπόν εξηγείται η αλλαγή της θέσης της όπου το 2014 κατήγγειλε τον χαρακτηρισμό των θέσεων ειδικής αγωγής ως 71 – 61. Ενώ σήμερα στην εισήγηση ζητά την επαναφορά της. Απέναντι σε αυτά την πόλωση απαντάμε όπως απαντήσαμε και στο παρελθόν ΜΟΝΙΜΟΙ ΚΑΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΩΡΑ.
........................................
......................................
Η πρόταση – τοποθέτηση των Παρεμβάσεων στην 86η Γενική Συνέλευση του Κλάδου για την ειδική αγωγή.
Η ειδική εκπαίδευση βάλλεται διαχρονικά με στόχο την αποδόμηση και την ιδιωτικοποίησή της, με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να συνεισφέρει στην αντιλαϊκή-αντιεκπαιδευτική τροχιά, αναβαθμίζοντας ποιοτικά την επίθεση, την ίδια στιγμή που κρατά αχαρτογράφητη τη μεγάλη πλειοψηφία των ΑΜΕΑ που βρίσκεται σπίτι του, σε δομές του υπ. Υγείας και Εργασίας, της εκκλησίας και των ΜΚΟ.
Το δόγμα ΕΕ-ΟΟΣΑ, η λογική της πλήρους ένταξης, επιχειρεί να κυριαρχήσει ιδεολογικά, πολιτικά και κοινωνικά. Ξεκινά από το μακρινό πολιτικό παρελθόν και εξελίσσεται. Προωθείται και εδραιώνεται από ένα πολιτικό προσωπικό που με μεγάλη ευκολία-γιατί κινείται διαχρονικά σε συγγενείς ιδεολογικά χώρους- παίρνει μεταγραφή από το ένα κυβερνητικό επιτελείο στο άλλο. Δεν δικαιούνται να μιλούν πολιτικοί χώροι που έθρεψαν, ανέδειξαν, δάνεισαν και οριστικοποίησαν τη μεταγραφή μεγάλου σώματος «διαδρομιστών» που απορρόφησε προγράμματα ΕΠΕΑΚ και ΕΣΠΑ, ενός σώματος που υλοποίησε επιλογές των πολιτικών του προϊστάμενων με την κατάργηση των διδασκαλείων, την εισαγωγή των 400ωρων σεμιναρίων, τη θεσμοθέτηση της ιδιωτικής παράλληλης στήριξης. Την ώρα που το ανεξάρτητο ρεύμα έδινε τη μάχη ενάντια σε όλες αυτές τις παιδαγωγικές εκτροπές, ήταν μετρημένοι στα δάχτυλα όσοι φώναζαν για όσα έρχονταν και καλούσαν σε συστράτευση για το μπλοκάρισμά τους. Ας αναλογιστούν όσοι αρκέστηκαν στην εξαγωγή πολιτικών συμπερασμάτων και μόνο, πώς θα ήταν τα δεδομένα της ειδικής αγωγής ΑΝ είχε επιβληθεί από το κίνημα μια διαφορετική πραγματικότητα.
Σήμερα οι βασικοί υπαίτιοι (χθεσινοί και σημερινοί) προσπαθούν να ρυθμίσουν πού θα κάτσει ο κόφτης για την ΕΑ, καλλιεργούν αυταπάτες, επιδιώκουν να ωφεληθούν συνδικαλιστικά από μια τεχνητή και σκόπιμη αντιπαράθεση που αφήνει κερδισμένους την κυβέρνηση και τις πολιτικές της επιλογές. Αποδέχονται και προκρίνουν το εφικτό, καλλιεργούν τη λογική της ήττας και ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΛΟΓΟΥΣ να διατυπώσουν, να οργανώσουν και να επιδιώξουν ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΚΗΝΙΚΟΥ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ Της ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ.
Απέναντι στην επίθεση αποδόμησης, ιδιωτικοποίησης και επίθεσης απαιτείται συσπείρωση με κέντρο τα μορφωτικά δικαιώματα των ΑΜΕΑ , τα σταθερά πλαίσια εκπαίδευσής τους και την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπ/κών. Λογικές που σποραδικά εμφανίζονται με προσανατολισμό στην απόλυτη εξειδίκευση δομών και εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής δεν μπορούν να αποτελέσουν πόλο συσπείρωσης για την υπεράσπιση όλων των παραπάνω.
Ανασφάλεια, ελαστικότητα, εκμετάλλευση των εργαζομένων, αέναη αλλαγή των πινάκων με ρευστά και μεταβαλλόμενα κριτήρια και ΕΣΠΑ αποτελούν αιτίες και αποτελέσματα των οδηγιών της ΕΕ για «πλήρη ένταξη» δομών, μαθητών με αναπηρία και εκπαιδευτικών στα γενικά σχολεία και στοχεύουν στη διάλυση των σταθερών δομών της και στη διεύρυνση των ελαστικά εργαζόμενων.
Το υπουργείο με αέναες τροπολογίες ακυρώνει το ρόλο και τη λειτουργία των ΤΕ, δημιουργεί και ρυθμίζει πλεονάσματα ωρών, προετοιμάζει την εφαρμογή των βέλτιστων πρακτικών του ΟΟΣΑ με αύξηση ωρών και μαθητών ανά εκπ/κό. Το νομοθετικό οπλοστάσιο στοχεύει στην σχολική αυτονομία, τους χορηγούς, την απογευματινή ιδιωτική χρήση, τη λογοδοσία, το προσοντολόγιο, το διευθυντή μάνατζερ, την αξιολόγηση σε όλες τις πτώσεις και για όλους τους παράγοντες της εκπ/κής διαδικασίας.
Με την τροπολογία και την ΥΑ για τους αναπληρωτές ειδικής, το υπουργείο προκρίνει το προσοντολόγιο που οδηγεί σε χρηματιστήριο κριτηρίων και επιτυγχάνει συνεχές ανακάτεμα των πινάκων, ακύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων και ανακύκλωση της ανεργίας νομιμοποιώντας το διαρκές κυνήγι απόκτησης μορίων, ακυρώνοντας την ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ για την εξασφάλιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των ΑΜΕΑ (ΜΟΝΙΜΟΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ)
Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να ξεπεράσει τις άγονες και καταστροφικές διαμάχες που υποδαυλίζει και ευνοεί το ίδιο το ΥΠ.Π.Ε.Θ. με στόχο το πέρασμα και την επιβολή των πολιτικών διάλυσης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης που κατευθύνονται από ΕΕ-ΟΟΣΑ-ΔΝΤ. Το δημόσιο σχολείο, που ασφυκτιά έπειτα από χρόνια περικοπών, μας χωρά όλες και όλους! ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΜΕΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
Α. ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΦΑΝΗ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Έγκαιρη διάγνωση και καταγραφή των ατόμων με ειδικές ανάγκες.
Διαχειριστικό έλεγχο ιδιωτικών μονάδων ειδικής εκπ/σης και η μετατροπή τους σε δημόσιες.
Β. ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ:
Πρώιμη παρέμβαση, ίδρυση ΤΕ σε κάθε σχολείο (Α/βάθμια-Β/βάθμια) με απαραίτητο εξοπλισμό και εποπτικό υλικό, στελέχωση των σταθερών δομών με μόνιμο προσωπικό.
Δημιουργία και δεύτερου ΤΕ ανάλογα με τις ανάγκες κάθε σχολείου. Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, επαναπροσδιορισμός περιεχομένου, μεθόδων διδασκαλίας και μέσων. Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του τακτικού προϋπολογισμού.
Κατοχύρωση παιδαγωγικής εκπαιδευτικής κατεύθυνσης των ΚΕΔΔΥ, άμεση στελέχωσή τους, μικρότερες περιοχές ευθύνης ανά δήμο, λιγότερες διοικητικές αρμοδιότητες, κινητές μονάδες που θα επισκέπτονται τα σχολεία και θα στηρίζουν εκπαιδευτικούς και μαθητές. Τα ΚΕΔΔΥ να υλοποιούν την υποστήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες μέσα στα σχολεία. Διορισμοί εκπαιδευτικών σε όλα τα δημόσια ιατροπαιδαγωγικά κέντρα.
Ίδρυση ειδικών σχολείων με παράλληλη ίδρυση οργανικών θέσεων όλων των ειδικοτήτων, στελέχωσή τους με μόνιμη σχέση εργασίας. Ενίσχυση των ειδικών σχολείων και του ρόλου τους ως σταθερή δομή. Συστέγασή τους με τα γενικά σχολεία. Κανένα κλείσιμο-συγχώνευση σχολικής μονάδας. 20 μαθητές/τμήμα στα γενικά σχολεία, 15/τμήμα Α΄- Β΄ δημοτικού και στα νηπιαγωγεία.
Ίδρυση δημόσιων και δωρεάν δομών αποκατάστασης και φροντίδας μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Αναβάθμιση των υπαρχόντων και ίδρυση νέων εκπαιδευτικών μονάδων δημόσιας και δωρεάν, ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ), διεύρυνση του ρόλου τους με μονάδες αυτόνομης διαβίωσης, προστατευμένα εργαστήρια, νομοθετική κατοχύρωση των αποφοίτων τους. Ειδική εκπαίδευση εφόρου ζωής για τα άτομα με βαριές, πολλαπλές αναπηρίες και ίδρυση κέντρων αυτόνομης διαβίωσης. Μόνιμη σταθερή, προστατευμένη - υποστηριζόμενη εργασία για τα άτομα με ειδικές ανάγκες στο Δημόσιο και στον Ιδιωτικό Τομέα.
Κατάργηση τη νομοθετικής ρύθμισης που επιτρέπει την ιδιωτική παράλληλη στήριξη. Όλη η ευθύνη για την υποστήριξη των μαθητών στο κράτος. Μία παράλληλη στήριξη για κάθε μαθητή.
Όχι στην ίδρυση ΚΥΝΣΕΠ για τη μαθητεία των μαθητών με αναπηρία.
Γ. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
• Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί στην ΕΑ όλων των βαθμίδων για όλες τις ανάγκες της. Καμία κατηγοριοποίηση, κατακερματισμό- διαχωρισμό των εκπ/κών. Κατάργηση του θεσμού των ΑΜΩ και της ελαστικής εργασίας. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους με πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά δικαιώματα! Ενιαία κριτήρια μεταθέσεων, διορισμών σε όλη την εκπαίδευση. Διορισμοί με βάση το χρόνο λήψης του πτυχίου και την προϋπηρεσία. Διορισμός όλων των αναπληρωτών και όσων έχουν υπογράψει έστω και μια σύμβαση στο δημόσιο σχολείο. Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους.
• Επαναλειτουργία των διδασκαλείων, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, καθιέρωση της μετεκπαίδευσης σε θέματα ειδικής αγωγής και στη β/βάθμια εκπαίδευση, περιοδική ουσιαστική επιμόρφωση με τη χρηματοδότηση του υπουργείου του προσωπικού όλων των ΣΜΕΑ, αλλά και των εκπαιδευτικών της γενικής εκπαίδευσης σε θέματα ειδικής αγωγής. Όχι στις επιμορφώσεις της ντροπής του ΙΕΠ
• Κατάργηση των νόμων που εμπορευματοποιούν την ειδική αγωγή, προωθούν την ιατρικοποίηση, κατηγοριοποιούν τους εκπαιδευτικούς και ανατρέπουν εργασιακά δικαιώματα.
• Κατάργηση του Ν.3848/2010. Κανένα προσοντολόγιο. Όχι στα πιστοποιητικά παιδαγωγικής, διδακτικής επάρκειας. Όχι στην αξιολόγηση, στο σχεδιαζόμενο πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας και το πλαίσιο προσόντων εκπαιδευτικού.
• Άμεση κατάργηση της τροπολογίας και της ΥΑ για ειδική αγωγή και αναπληρωτές.
• Μπλοκάρισμα κάθε προσπάθειας ανάθεσης πλεοναζόντων ωρών σε παράλληλη στήριξη.
Συνάδελφοι του προεδρείου της ΔΟΕ
Με την εισήγηση που κάνετε δεν μιλάτε για το ποιος έχει την πολιτική ευθύνη για τον κατακερματισμό της ειδικής αγωγής. Δεν λέτε τίποτε για όσους βρίσκονται πίσω τις θέσεις του υπουργείου.
Έχετε αποδεχθεί και επιδιώκετε να γίνουν θέσεις της Ομοσπονδίας η εκπαιδευτική πολιτική του ΟΑΣΑ και της Ε.Ε.
Μιλάτε για υποστήριξη και όχι για εκπαίδευση. Αυτό δεν είναι στιγμιαίο εκφραστικό λάθος ούτε βέβαια τυπογραφικό, είναι επιλογή πολιτική. Εμείς μιλάμε για εκπαίδευση που έχει μαθητές, σταθερές δομές, αναλυτικό πρόγραμμα, μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Λέτε ότι η «ΕΑΕ αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης». Εμείς λέμε ότι η ΕΑΕ είναι πρωτίστως εκπαίδευση με διακριτό μαθητικό δυναμικό, σταθερές δομές, αναλυτικό πρόγραμμα που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών και βέβαια μόνιμο προσωπικό.
Λέτε για αύξηση της χρηματοδότησης. Δεν μας λέτε από πού και πόσο. Λέμε αποκλειστική χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό και αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15%.
Αναφέρεστε σε ένα κομμάτι των εργαζόμενων στην ΕΑΕ. Εμείς μιλάμε για μόνιμους διορισμούς όλων των εκπαιδευτικών και ειδικοτήτων που μπορούν και πρέπει να εργαστούν στην ΕΑΕ.
Προετοιμάζεστε και συνεπικουρείτε στην εκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου που στοχεύει στην πλήρη ένταξη μαθητών, δομών, εκπαιδευτικών στο γενικό σχολείο.
Αναφέρεστε στην εμπορευματοποίηση της ΕΑΕ, βάζοντας στο στόχαστρο μόνο τα μεταπτυχιακά εξ’ αποστάσεως. Δεν λέτε κουβέντα για τις ιδιωτικές δομές ειδικής αγωγής, για τις ιδιωτικές παράλληλες στηρίξεις, τη μείωση των θεραπειών.
Συνάδελφοι με αυτή τη λογική σας καλούμε να ψηφίσετε τις θέσεις των Παρεμβάσεων για την ειδική αγωγή.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου