block1

Τρίτη 10 Μαΐου 2016

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ- ΟΛΟΙ-ΟΛΕΣ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ Δ/ΝΣΕΙΣ ΔΥΤ. & ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 1ΜΜ

ΝΑ  ΜΕΙΝΟΥΝ  ΣΤΑ  ΧΑΡΤΙΑ
ΟΙ  ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ  ΚΑΙ  ΑΝΤΙΛΑΪΚΕΣ  ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ  ΤΟΥ  ΥΠ.Π.ΕΘ 

Η πρόσφατη απόφαση του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για τη δημιουργία  «ενιαίου τύπου Ολοήμερου» Δημοτικού Σχολείου αποτελεί συνέχεια της πολιτικής του περιβόητου «νέου σχολείου» της αγοράς και των χορηγών που εισηγήθηκε και εφάρμοσε η πρώην Υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου και με επιμέλεια εφάρμοσαν οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ – ΝΔ.  Με την απόφαση της αυτή και  η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ βάζει το λιθαράκι της στην συνεχιζόμενη εδώ και χρόνια πολιτική αποδιάρθρωσης και διάλυσης του Δημόσιου Σχολείου. 
Κάτω από τη βαριά σκιά των μνημονίων που υπέγραψε (μαζί με ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΠΟΤΑΜΙ) και εφαρμόζει η κυβέρνηση, αποδεχόμενη πλήρως τις αντιλαϊκές πολιτικές της Ε. Ε. και του Δ. Ν. Τ. (για την Υγεία, τις συντάξεις, το δημόσιο πλούτο, κλπ), προσπαθεί χωρίς διορισμούς να καλύψει τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, που υπάρχουν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν διογκούμενα. 
Το σχέδιο που επιχειρεί να εφαρμόσει για τα Νηπιαγωγεία με αύξηση στα 14 παιδιά ανά τμήμα του ελάχιστου αριθμού για να ελαχιστοποιήσει τις προσλήψεις Νηπιαγωγών, τις αλλαγές που επιχειρεί να επιβάλλει στην Ειδική Αγωγή για να μειώσει δραματικά προσλήψεις εκπαιδευτικών στην Παράλληλη στήριξη, αποτυπώνεται και στο νέο Ολοήμερο δημοτικό σχολείο. Βασική πρόφαση ..οι ανάγκες των παιδιών, βασική συνέπεια χιλιάδες αναπληρωτές όλων των ειδικοτήτων έξω από το σχολείο..   
Με ορίζοντα λοιπόν τις δημοσιονομικές περικοπές επιχειρείται από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ  να φαλκιδευτεί ακόμη και το δικαίωμα χιλιάδων παιδιών να φοιτήσουν στα ολοήμερα τμήματα, αφού τίθεται ως προϋπόθεση να είναι και οι δυο γονείς εργαζόμενοι. Στο πλαίσιο της ίδιας λογικής ουσιαστικά απολύονται  (αφού δεν πρόκειται να δουλέψουν ούτε ως αναπληρωτές) χιλιάδες εκπαιδευτικοί που χρειάζονται στο σχολείο ώστε με έναν άλλο παιδαγωγικό τρόπο να αξιοποιηθούν για την ισόρροπη ανάπτυξη των μαθητών. 
Είναι μεγάλο ψέμα η διακήρυξη του ΥΠ.Π.Ε.Θ.  ότι δημιουργεί δήθεν «ενιαίο τύπο Ολοήμερου» Δημοτικού Σχολείου. Το Δημοτικό Σχολείο που δημιουργείται είναι μια παραφθορά του Δημοτικού Σχολείου ΕΑΕΠ όπου τα μαθήματα καθορίζονται από όποιες ώρες περισσεύουν. Φυσικά για τη μαχόμενη εκπαίδευση το Δημοτικό Σχολείο ΕΑΕΠ δεν αποτελούσε σε καμία περίπτωση το ιδανικό σχολείο που είχαν ανάγκη οι μαθητές και μπορούσε να ανταποκριθεί στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες τους και είχαμε από την πρώτη στιγμή επισημάνει και θέσει επανειλημμένα τα δεκάδες παιδαγωγικού χαρακτήρα προβλήματα που είχε δημιουργήσει η εφαρμογή του.  
Το  ενιαίου τύπου Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο και η δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική αγωγή που έχει ανάγκη σήμερα η ελληνική κοινωνία είναι  το σχολείο αυτό που:
o Το περιεχόμενό του να αντιστοιχεί στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες, να καλλιεργεί την ικανότητα των μαθητών να σκέπτονται, να διατυπώνουν τις απόψεις τους, να εκφράζουν τις αισθητικές τους κλίσεις, να διαμορφώνουν κριτική σκέψη και συνείδηση (κι όχι απλά τις δεξιότητες που απαιτεί η αγορά εργασίας όπως αυτές ορίζονται από τις ευρωπαϊκές συνθήκες για την εκπαίδευση), 
o με οργανική θέση και διορισμένο εκπαιδευτικό για κάθε εκπαιδευτικό έργο, σε κάθε σχολείο (κι όχι μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών, τμημάτων και σχολείων που επιβάλλει ο ΟΟΣΑ), 
o που τα παιδιά να ολοκληρώνουν στο σχολείο το μορφωτικό τους πρόγραμμα (μελέτη, εργασίες, αθλητικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες, ξένες γλώσσες κλπ.) και να μην πληρώνουν οι γονείς  για εξωσχολικές δραστηριότητες.
o με αναλυτικά προγράμματα και σχολικά εγχειρίδια που να αντιστοιχούν στο στόχο της γενικής μόρφωσης και της ανάπτυξης της κριτικής-δημιουργικής σκέψης, που να αναγνωρίζουν τη διπλή αξία της σχολικής γνώσης και μόρφωσης, αφενός για τη συνολική υπόθεση της κοινωνικής χειραφέτησης και αφετέρου για την υπόθεση καλλιέργειας κάθε μαθητή ξεχωριστά.
o με χρονική λειτουργία που να σέβεται τις ανάγκες της παιδικής ηλικίας  και την ανάπτυξη των παιδιών, 
o με μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα, 20 στο δημοτικό και 15 στα νηπιαγωγεία
o με συνδιδασκαλία από 2 εκπαιδευτικούς για ορισμένες ώρες ανά τμήμα την εβδομάδα γνωστικών μαθημάτων και αισθητικής αγωγής ή πληροφορικής,
o με διδασκαλία της ξένης γλώσσας σε μικρότερα τμήματα που να ολοκληρώνεται και να οδηγεί στην παροχή κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας για το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού. 
o με αύξηση των ωρών γυμναστικής σε όλες τις τάξεις και την αντίστοιχη υποδομή που θα στεγάσει και θα στηρίξει τις σχολικές αθλητικές δραστηριότητες.
o με την εκμάθηση και τη χρήση των σύγχρονων τεχνολογικών μέσων που η χρήση τους να αφορά και να επεκτείνεται στο σύνολο των μαθημάτων του αναλυτικού προγράμματος
o με Τμήμα Ένταξης σε κάθε σχολείο ανεξάρτητα από την ύπαρξη διαγνώσεων και Παράλληλη στήριξη για κάθε παιδί που το έχει ανάγκη
o Με Ενισχυτική διδασκαλία
o με τμήματα υποδοχής για τα παιδιά των μεταναστών
o με παροχή δωρεάν σίτισης για όλα τα παιδιά, χωρίς αποκλεισμούς από τη φοίτηση  στα ολοήμερα τμήματα του σχολείου, 

Απαιτούμε:
Την απόσυρση των απαράδεκτων ρυθμίσεων του ΥΠΠΕΘ για τα Δημοτικά Σχολεία, τα Νηπιαγωγεία και τα Τμήματα Ένταξης!

Διεκδικούμε:
Οργανική θέση για κάθε εκπαιδευτικό έργο, σε κάθε σχολείο,
Μαζικούς, μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων 
Μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα
Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία με βάση τις προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος
Την άμεση  στελέχωση με όλο το αναγκαίο προσωπικό των ολοήμερων  Δημοτικών Σχολείων ώστε να ικανοποιηθούν από το Σεπτέμβρη όλα τα αιτήματα των μαθητών ανέργων και μη οικογενειών για φοίτηση στα ολοήμερα σχολεία.


ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ  στην  ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ στη Δ/ΝΣΗ  Π.Ε. δυτ. Θεσσαλονίκης
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 13 – 5 – 2016 στις 13:00’ 

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ  ΚΙΝΗΣΗ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ  ΚΙΝΗΣΕΙΣ  ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ  Π.Ε.
Μάιος 2016                                                                             rizospastiki-kinisi.blogspot.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου