block1

Τετάρτη 25 Μαρτίου 2015

ΑΙΡΕΤΟΙ ΑΠΥΣΠΕ -ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ 3- ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ 23-3-2015

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ 3

    Στη συνεδρίαση του Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας που πραγματοποιήθηκε στις 23-3-2015, όπως σας είχαμε ενημερώσει συζητήθηκαν τα παρακάτω θέματα:

ΘΕΜΑ 1ο  
Εξέταση αιτήσεων για απόδοση 2ης ειδικότητας σε εκπαιδευτικούς ΠΕ Κεντρικής Μακεδονίας. 
Δύο εκπαιδευτικοί Π.Ε.70, κατέθεσαν τα απαραίτητα δικαιολογητικά και τους δόθηκε η δεύτερη ειδικότητα του θεολόγου ΠΕ01. (ομόφωνα) 

ΘΕΜΑ 2ο 
Α.  Γνωμοδότηση για συμπλήρωση υποχρεωτικού ωραρίου εκπαιδευτικών Π.Ε. με  διοικητικό έργο και ενισχυτική διδασκαλία
Β. Πρόταση για τροποποίηση αποφάσεων του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για συμπλήρωση υποχρεωτικού ωραρίου εκπαιδευτικών Π.Ε. με διοικητικό έργο και ενισχυτική διδασκαλία.
Και στην  3η συνεδρίαση του ΑΠΥΣΠΕ συζητήθηκαν οι προτάσεις των Διευθύνσεων για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου με  διοικητικό έργο και ενισχυτική διδασκαλία. Η τοποθέτησή μας ήταν αρνητική γιατί δε μπορούμε να συμφωνήσουμε τέλη Μάρτη (δηλαδή μετά από 7 μήνες από την έναρξη της χρονιάς) να γίνονται ακόμα τακτοποιήσεις και τυπική κάλυψη του υποχρεωτικού ωραρίου. Ιδιαίτερα διαφωνούμε με την κάλυψη του ωραρίου με διοικητικό έργο, όταν υπάρχουν στα σχολεία ανάγκες για ενισχυτική διδασκαλία. Θεωρούμε πως η προτεραιότητα πρέπει να είναι η εκπαιδευτική στήριξη των σχολείων και των μαθητών.
Η διαφωνία μας και η καταψήφιση έγινε όμως για τις προτάσεις που υπήρχαν στην εισήγηση της περιφέρειας για διάθεση εκπαιδευτικών στα γραφεία των Σχολικών Συμβούλων και των Διευθύνσεων για διοικητικό έργο. (Μάλιστα όπως αναφέρθηκε οι περισσότεροι/ες ήταν μέχρι τώρα αποσπασμένοι/ες σε γραφεία βουλευτών). Δε μπορούμε να δεχθούμε και να συμφωνήσουμε εκπαιδευτικοί που πρέπει να είναι στην τάξη να ασκούν διοικητικό έργο, όταν ήδη από την αρχή της χρονιάς δεκάδες με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας έχουν αποσπαστεί στα αντίστοιχα γραφεία. Υπάρχουν πραγματικές ανάγκες στα σχολεία μας για εκπαιδευτική βοήθεια στα παιδιά ιδιαίτερα των «τελευταίων θρανίων» και εκεί πρέπει να είναι αποκλειστικά προσανατολισμένη η διάθεση του εκπαιδευτικού προσωπικού. Τέλος όλη αυτή η διαδικασία γίνεται με υποκειμενικά κριτήρια, που δεν μπορούν να ελεγχθούν από τους αιρετούς, με αποτέλεσμα να μην αποκλείονται «εξυπηρετήσεις». (κατά πλειοψηφία 4-1)

ΘΕΜΑ 3ο 
Γνωμοδότηση για διακοπή άδειας χωρίς αποδοχές, σχολικού έτους 2014-2015
Έγινε δεκτή αίτηση συναδέλφου για τη διακοπή της άδειας χωρίς αποδοχές, για σοβαρούς οικογενειακούς λόγους (ομόφωνα).

ΘΕΜΑ 4ο 
Πρόταση εξ ολοκλήρου διάθεσης  εκπαιδευτικού  ΠΕ70 ύστερα από απόσπαση σε ΣΜΕΑΕ, από το Π.Υ.Σ.Π.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης όπου πλεονάζει στο Π.Υ.Σ.Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης, κατόπιν αίτησής της.
Το 4ο θέμα είχε προστεθεί στην αρχική Η.Δ. Συμφωνήσαμε για τη διάθεση της εκπαιδευτικού στο ΠΥΣΠΕ Δυτικής Θεσ/νίκης γιατί η συναδέλφισσα ζητούσε με αίτησή της την μετακίνησή της και η Διεύθυνση Ανατολικής Θεσ/νίκης δήλωσε πως δεν υπάρχουν ανάγκες και κενά σε μονάδες ΣΜΕΑΕ (ομόφωνα).

Ορισμένες επισημάνσεις- θέσεις: 

*  Ένα ζήτημα αρμοδιότητας του ΑΠΥΣΠΕ είναι η χορήγηση εκπαιδευτικών αδειών. Να θυμίσουμε ότι η χορήγηση εκπαιδευτικών αδειών είχε ανασταλεί από μνημονιακό νόμο έως 31/12/2014. Είναι αυτονόητο λοιπόν πως μετά την παρέλευση της παραπάνω ημερομηνίας (δηλαδή από 1/1/15) η χορήγηση εκπαιδευτικών αδειών είναι νόμιμη και δικαίωμα των εκπαιδευτικών, κάτι που υποστηρίξαμε και στην προηγούμενη συνεδρίαση του ΑΠΥΣΠΕ. 
Είναι δικαίωμα των εκπαιδευτικών να διεκδικήσουν τη χορήγηση των αδειών και χρέος της ΔΟΕ να απαιτήσει από τη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να χορηγήσει τις αναγκαίες πιστώσεις, χωρίς καθυστερήσεις και οικονομικά προσκόμματα.

**Σε σχέση με το θεσμό των Περιφερειακών Δ/ντών που είναι σε εξέλιξη η τοποθέτηση των νέων «εκλεκτών» της πολιτικής ηγεσίας, θέλουμε να σημειώσουμε τα εξής: 
Ο θεσμός απέτυχε γιατί από τη στιγμή της ύπαρξης του ήταν προσανατολισμένος όχι στην καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, αλλά στις κεντρικές κατευθύνσεις αναδιάρθρωσης της διοίκησης και στην καλύτερη αντιμετώπιση του ζητήματος της υποχρεωτικής κινητικότητας των εκπαιδευτικών όπως προβλέπεται από τον Ν.3848 (που πρέπει άμεσα να καταργηθεί). Εξυπηρετούσε μια συγκεντρωτική αντίληψη γι’ αυτό και κατέληξε να εκτελεί τις εντολές της ηγεσίας του υπουργείου. Μάλιστα στις θέσεις αυτές τοποθετήθηκαν κομματικοί εκπρόσωποι δεν είχαν το ηθικό ανάστημα να διαφοροποιηθούν σε κανένα θέμα και υλοποίησαν τις μνημονιακές αντιεκπαιδευτικές πολιτικές και την κακόφημη αξιολόγηση, χωρίς την παραμικρή απόκλιση.

Οι όποιες αρμοδιότητες των Περιφερειακών Δ/ντών μπορούν κάλλιστα να μεταφερθούν στις κατά τόπους Διευθύνσεις που πρέπει να ενισχυθούν και να αποκεντρωθούν με την επανασύσταση και επαναλειτουργία των Γραφείων εκπαίδευσης.
Επίσης τα ΑΠΥΣΠΕ που είναι άμεσα συνδεδεμένα με τις περιφερειακές διευθύνσεις, αποξενωμένα από τους εκπαιδευτικούς, και με ελάχιστες αρμοδιότητες πρέπει επίσης να καταργηθούν.

Η στάση του υπουργείου Παιδείας να στηρίξει τους συγκεκριμένους θεσμούς και να προχωρήσει με το ίδιο απαράδεκτο και αντιδημοκρατικό πλαίσιο στην τοποθέτηση των νέων περιφερειακών Δ/ντών, που διεκδικούν με εκατοντάδες αιτήσεις οι περισσότεροι από αυτούς που υπηρέτησαν πιστά τις προηγούμενες μνημονιακές πολιτικές, μας βρίσκει αντίθετους, δεν πρέπει να προχωρήσει και το συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει άμεσα να αντιδράσει.   

***Στις 16-3 έγινε στην Αθήνα η 4η πανελλαδική σύσκεψη αιρετών Π.Ε. για θέματα της εκπαίδευσης.  Θα ενημερώσουμε αναλυτικά με επόμενο σημείωμα. 
Αυτό που  θέλουμε να σημειώσουμε ως γενική  παρατήρηση είναι πως συνεχίζοντας την τακτική της μεταφοράς ευθυνών η πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΔΟΕ ζητήματα που πρέπει ο κλάδος συλλογικά και μέσα από τις διαδικασίες του κινήματος να διεκδικεί (διορισμούς - στελέχη-μετατάξεις- κενά-αξιολόγηση-πειθαρχικά…) τα αναθέτει στους αιρετούς (ιδιαίτερα του ΚΥΣΠΕ που τους είχε παραχωρηθεί και ο πρώτος ρόλος στη συγκεκριμένη διαδικασία). Εμείς στη συνάντηση των αιρετών, ως Παρεμβάσεις-Κινήσεις – Συσπειρώσεις προβάλαμε τη λογική της άμεσης λειτουργίας όλων των συλλογικών διαδικασιών και της διαμόρφωσης των διεκδικήσεων του κλάδου με ευθύνη του Δ.Σ. της ΔΟΕ κι όχι συνέχιση της πολιτικής των ειδικών και των «σωτήρων» που έχουν τραυματίσει ανεπανόρθωτα το συνδικαλιστικό κίνημα.                                                                                  

****Σας ενημερώνομε ότι έχει καταγραφή η επιθυμία πολλών εκπαιδευτικών ιδίως στην επαρχία, οι οποίοι δεν έχουν παρακολουθήσει πρόγραμμα εξομοίωσης, να συμμετάσχουν σε μια πιθανή μελλοντική διαδικασία εξομοίωσης. Στα πλαίσια αυτά προηγήθηκε μια πρώτη επαφή με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ και μετά την ολοκλήρωση της καταγραφής θα ακολουθήσει αναλυτική συζήτηση με τα αρμόδια όργανα του πανεπιστημίου για τους όρους και τις προϋποθέσεις έναρξης του προγράμματος και έγκαιρα θα ενημερωθείτε. 



Ο αιρετός του ΑΠΥΣΠΕ
της  Ανεξάρτητης Ριζοσπαστικής Παρέμβασης 
(ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΚΙΝΗΣΕΙΣ-ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ)
Αγαπητός Θανάσης

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου