ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ -ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΙ ΟΧΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
Η συγκυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ για να εφαρμόσουν τα μνημόνια προχωράνε στην εφαρμογή της αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης. Στο σχέδιό τους έχουν βάλει μια κόκκινη γραμμή. Τους ενδιαφέρει να δημιουργήσουν ένα σώμα προθύμων αξιολογητών που θα περάσουν τη γραμμή για να υλοποιήσουν την πολιτική τους. Χρησιμοποιούν υποσχέσεις (για ατομική εξέλιξη) ή το φόβο στους διευθυντές, –ντριες δημοτικών και τις προϊσταμένες, -νους νηπιαγωγείων ώστε να καταθέσουν portfolio και να αναρτήσουν στο Παρατηρητήριο της ΑΕΕ τον Προγραμματισμό και την αυτοαξιολόγηση των σχολείων. Ουσιαστικά τους / τις καλεί να σταθούν στο πλευρό της συγκυβερνητικής πολιτικής και να διαρρήξουν τις συναδελφικές σχέσεις με τους συναδέλφους τους και να γίνουν οι αξιολογητές τους.
Είναι
σίγουρο πως πολλοί και πολλές θα το δουν σαν την ευκαιρία της ζωής τους. Αυτοί κι αυτές ούτε μας ενδιέφεραν
ούτε μας ενδιαφέρουν. Στη ζωή έχουμε συναντήσει τέτοιους ιδιοτελείς ανθρώπους
και πάντα τους προσπερνούσαμε.
Μας
ενδιαφέρουν όλοι και όλες οι άλλοι.
Αυτοί που θα το κάνουν από ακατανόητο φόβο κι όσοι
θα το κάνουν με ψευδαισθήσεις ότι θα είναι «καλοί» και θα βοηθήσουν τους
συναδέλφους.
Φόβος δεν υπάρχει. Η απεργία-αποχή μας καλύπτει όλους κι
όλες.
Επίσης, το νομοθετικό πλαίσιο δεν
προβλέπει «καλοσύνες» και «δικαιοσύνες». Το ξέρετε, το έχετε διαβάσει[1].
Είναι ξεκάθαρο, επιβάλλει ποσοστώσεις υποχρεωτικές για τους αξιολογητές (και φυσικά αυστηρό πειθαρχικό
έλεγχο για όσους δεν τις τηρούν) και δε δίνει καμία πραγματική
δυνατότητα στον αξιολογούμενο να αμφισβητήσει τον αξιολογητή του (γνωρίζετε τι
έπαθε ο σχολικός σύμβουλος στην Αιτωλοακαρνανία που αμφισβήτησε την αξιολόγησή
του). Θέλει τους αξιολογητές το μακρύ χέρι του ΥΠΑΙΘ για να ελέγχει, να
επιβάλλει, να χειραγωγεί και να τιμωρεί. Δε θέλει συναδέλφους-συνεργάτες.
Αλήθεια, πόσοι, -ες
αντέχετε την επόμενη μέρα να μην είστε ο συνάδελφος Τάσος, Πέτρος, κλπ, ή η
συναδέλφισσα Μαρία, Αθανασία κλπ και να σας αποκαλούν ο κύριος αξιολογητής, η
κυρία αξιολογήτρια; Πόσοι, -ες αντέχετε να μείνετε τόσο μόνοι και αποξενωμένοι
στο χώρο της δουλειάς σας; Γιατί το ξέρετε. Αν επιτρέψουμε να περάσει η
αξιολόγηση την επόμενη μέρα δε θα
είμαστε όλοι / όλες ίσοι στα σχολεία. Μερικοί, -ες θα είναι πιο ίσοι.
Σας καλούμε
λοιπόν να σταθείτε στη δικιά μας πλευρά της κόκκινης γραμμής.
Με τους/τις συναδέλφους σας.
Εκατοντάδες σε όλη τη χώρα[2]
είτε παραιτήθηκαν είτε αρνήθηκαν να κάνουν την «εξ αποστάσεως», να «ενημερωθούν»
από σχολικούς συμβούλους και φυσικά δεν πρόκειται να καταθέσουν portfolio. Ακολουθούν την
ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ της ΔΟΕ γιατί θέλουν να είμαστε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ κι όχι «όλοι μαζί» με την συγκυβέρνηση.
Τα μέλη των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ (διευθυντές
και προϊσταμένες των νηπιαγωγείων) έκαναν έγγραφη δήλωση για ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ
από κάθε διαδικασία αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης. Το έκαναν για τη δημοκρατία
στο σχολείο. Τα θλιβερά παραδείγματα των μελών των Διοικητικών Συμβουλίων των
συλλόγων που είναι διευθυντές και που βλέπουν το μέλλον τους ως αξιολογητές (και
συγχρόνως ως «εκπροσώπους μας» ;;!!!)
είναι παραδείγματα προς αποφυγή.
o
Δεν αναρτούμε
τίποτε στο Παρατηρητήριο της ΑΕΕ. Με απόφαση του
συλλόγου διδασκόντων απέχουμε από κάθε διαδικασία αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας (σχέδια
δράσης κλπ) συμμετέχοντας στην απεργία-αποχή της ΔΟΕ
o
Ακόμη κι αν
πέρσι οι σύλλογοι διδασκόντων αποφάσισαν να κάνουν αυτοαξιολόγηση η ΔΟΕ
καλύπτει με απεργία-αποχή για κάθε διαδικασία αυτοαξιολόγησης.
o
Ανακαλούμε κάθε πιθανή ανάρτηση[3]
με τον τρόπο που
περιγράφεται από το Συντονιστικό των Νηπιαγωγών.
o
Δεν καταθέτουμε portfolio, δε μετατρεπόμαστε σε αξιολογητές, δε
συμμετέχουμε σε “ενημερωτικές” ή άλλου τύπου συναντήσεις με σχολικούς
συμβούλους, προϊσταμένους διευθύνσεων, με θέμα αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση. Δηλώνουμε
συμμετοχή στην Απεργία – Αποχή και απέχουμε από κάθε αξιολογική διαδικασία
συμμετέχοντας στο μεγάλο ρεύμα που δημιουργείται ενάντια στην αξιολόγηση και την
αυτοαξιολόγηση.
o
Οι προϊσταμένες/ους νηπιαγωγείων να μην μπουν στη διαδικασία
αξιολόγησης. Να μη γίνουν οι πρώτες εκπαιδευτικοί της τάξης- θύματα της
αξιολόγησης,
Ο μόνος δρόμος είναι η ΑΝΑΤΡΟΠΗ αυτών των πολιτικών
Συνεχής αγώνας για:
Το δημόσιο δωρεάν σχολείο.
Τη δημοκρατία και την παιδαγωγική ελευθερία.
Τα εργασιακά μας δικαιώματα.
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
http://rizospastiki-kinisi.blogspot.gr/ 2 του Δεκέμβρη του 2014
[1]
Ν.4024/2012, ΠΔ152/2013, ΑΔΙΠΔΕ, Ν. 3848/10 άρθρο 26:
Απαλλαγή απ’ τα καθήκοντα για «β. ...αδικαιολόγητη επιείκεια ή μεροληψία
κατά τη σύνταξη των εκθέσεων αξιολόγησης».
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου