ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ-ΤΟ ΕΞΠΡΕΣ ΤΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΙΣΜΟΥ (26-10-2014)
ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΛΥΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.
Τη στιγμή που χιλιάδες κενά συνεχίζουν να υπάρχουν σε όλα τα σχολεία, τμήματα συμπτύσσονται με 27-28 παιδιά και ολοήμερα σχολεία αναστέλλουν τη λειτουργία τους, εξαιτίας των μηδενικών διορισμών, των ελάχιστων προσλήψεων και της υποχρηματοδότησης του δημόσιου σχολείου, το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να προωθήσει με διαδικασίες εξπρές το νέο επιθεωρητισμό, ξεκινώντας άμεσα τις διαδικασίες αξιολόγησης των διευθυντών και των προϊσταμένων των σχολικών μονάδων.
Τη στιγμή που χιλιάδες κενά συνεχίζουν να υπάρχουν σε όλα τα σχολεία, τμήματα συμπτύσσονται με 27-28 παιδιά και ολοήμερα σχολεία αναστέλλουν τη λειτουργία τους, εξαιτίας των μηδενικών διορισμών, των ελάχιστων προσλήψεων και της υποχρηματοδότησης του δημόσιου σχολείου, το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να προωθήσει με διαδικασίες εξπρές το νέο επιθεωρητισμό, ξεκινώντας άμεσα τις διαδικασίες αξιολόγησης των διευθυντών και των προϊσταμένων των σχολικών μονάδων.
Αποδεικνύεται πως οι “μεταμνημονιακοί” λεονταρισμοί της κυβέρνησης και της ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. έχουν τελειώσει και η προώθηση του νέου μνημονίου, περιλαμβάνει την άμεση σύνδεση μισθών και αξιολόγησης και την αξιοποίηση του νέου αξιολογικού πλέγματος για τη δημιουργία νέων δεξαμενών διαθεσιμότητας και εργασιακής επισφάλειας. Η επιτάχυνση των διαδικασιών της ατομικής αξιολόγησης, εντάσσεται στην ευρύτερη κυβερνητική πολιτική της αποδοχής των νέων α-ντιλαϊκών προαπαιτούμενων του Μνημονίου.
Με τη νέα εγκύκλιο του το υπουργείο απαιτεί οι διευθυντές, -ντριες Δημ. Σχολείων και προϊστάμενοι, -ες Νηπιαγωγείων να κάνουν μέχρι τις 29/10 “δήλωση υποταγής” στο νέο επιθεωρητισμό, ενημερώνοντας τη σχετική πλατφόρμα του Ι.Ε.Π., για τα στοιχεία του σχολείου, του Διευθυντή Εκπαίδευσης και των Σχ. Συμβούλων από τους οποίους προβλέπεται να αξιολογηθεί, σύμφωνα με το Π.Δ. 152/2013 και στη συνέχεια να καταχωρήσει (αρχές Νοέμβρη) τον προσωπικό του φάκελο (portfolio), προκειμένου «να αξιολογηθεί για το διοικητικό του έργο» είτε δια ζώσης είτε ψηφιακά. Μέσα σε τρεις μέρες από τις οποίες οι δύο δεν είναι καν εργάσιμες ζητείται από τους διευθυντές να επικυρώσουν, απλά, την υποταγή τους στο νέο επιθεωρητικό πνεύμα που διέπει την κυρίαρχη εκπαιδευτική πολιτική.
Αλήθεια, ποια η χρηστικότητα της επιβεβαίωσης γνωστών στοιχείων πέρα από την πολιτική εντύπωση ότι έχει δημιουργηθεί ήδη μια τετελεσμένη πραγματικότητα που δεν είναι δυνατόν να ανατραπεί;
Η αγωνία του υπουργείου να αποδείξει ότι η πολιτική του προωθείται χωρίς αντιστάσεις, παρά το γεγονός ότι ένας μεγάλος αριθμός διευθυντών δεν έχει κάνει καν την εξ αποστάσεως επιμόρφωση, το οδηγεί να παρακάμψει ακόμη και το ίδιο το τερατούργημά του: το Π.Δ 152/2013 που περιλαμβάνει σαφώς και την αξιολόγηση του παιδαγωγικού έργου των διευθυντών και προϊσταμένων νηπιαγωγεί-ων. Οι διαδικασίες εξπρές, οι οποίες απαξιώνουν το “εμβριθές επιστημονικό έργο του Ι.Ε.Π.”, εκφρά-ζουν τις πραγματικές πολιτικές προθέσεις του υπουργείου: να καμφθεί κάθε αντίσταση από τη μεριά των εκπαιδευτικών, να επιταχυνθεί η ατομική αξιολόγησή τους –η μοναδική τελικά που ενδιαφέρει το υπουργείο– και να εξασφαλιστούν οι παχυλές αμοιβές των διάφορων εκπαιδευτικών παραγόντων του ΙΕΠ και της εκπαιδευτικής διοίκησης.
Εξάλλου, η αξιολόγηση είναι και μια πολύ κερδοφόρα επιχείρηση για τους τεχνοκράτες του Υ.ΠΑΙ.Θ., αξεπέραστους ειδήμονες στο copy paste αγγλο-αμερικάνικων εκπαιδευτικών συστημάτων.
Παρακαλούμε ησυχία, η πλειοψηφία της Δ.Ο.Ε. κοιμάααται.....
Μήνες τώρα, η συνδικαλιστική γραφειοκρατία (ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ) πλειοψηφία στο Δ.Σ της Δ.Ο.Ε. αρνείται να συντονίσει τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση, παρά τον αγώνα που δώσαμε τη προηγούμενη χρονιά, τους χιλιάδες συλλόγους διδασκόντων που αντιστάθηκαν σε ένα πρωτοφανές κλίμα διοικητικού εκφοβισμού, τους εκατοντάδες διευθυντές που δεν έχουν συμμετάσχει στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση αλλά και στο μπλοκάρισμα της αξιολόγησης στον υπόλοιπο δημόσιο τομέ-α.
Περιορίζεται στη φραστική διακήρυξη της απεργίας–αποχής της ΑΔΕΔΥ, χωρίς να επιθυμεί να δώ-σει σε αυτήν συλλογικά χαρακτηριστικά αντίστασης και ανατροπής της αντιεκπαιδευτικής πολιτι-κής.
Αρνείται οποιοδήποτε μέτρο λειτουργεί στην κατεύθυνση της ενίσχυσης του ρεύματος ανυπα-κοής, όπως τη συλλογή υπογραφών και τη δημόσια δήλωση «Δεν αξιολογώ – δεν αξιολογούμαι» από όλα τα συνδικαλιστικά στελέχη και όλο τον κλάδο. Εφευρίσκουν δικαιολογίες για όσα συνδικαλιστικά στελέχη τους είναι έτοιμα να γίνουν αξιολογητές σε βάρος των χιλιάδων εκπαιδευτικών και διευθυντών που έδωσαν και δίνουν συλλογικό αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση.
Συνδιαλέγονται ανοιχτά με το Υ.ΠΑΙ.Θ., είτε “πάνω απ’ το τραπέζι”, ζητώντας σε κάθε συνάντηση του Δ.Σ. με τον υπουργό το …προσωρινό πάγωμα της αξιολόγησης (για να περάσουν το σκόπελο των εκλογών για τα υπηρεσιακά συμβούλια), είτε “κάτω απ’ το τραπέζι”, συζητώντας μικροαλλαγές, όπως η …εθελοντική αξιολόγηση και διαφοροποιήσεις στις ποσοστώσεις, ώστε να ανοίξει η πόρτα της αξιολόγησης.
Μεγάλο μέρος των στελεχών των ΔΑΚΕ - ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ συμμετέχει κανονικά στις διαδικασίες της αξιολόγησης, χωρίς να έχει κανένα πρόβλημα να θέτει υποψηφιότητα και για τα υπηρεσιακά συμβούλια. Αλήθεια, πώς θα υπερασπίζονται ως αιρετοί τα συλλογικά συμφέροντα των εκπαιδευτικών και τις αποφάσεις του συνδικάτου, όπως η Απεργία–Αποχή, αν οι ίδιοι δεν την υλοποιούν; Στέλνουν το μήνυμα της ήττας, της παραίτησης και των ατομικών επιλογών απέναντι στον ολοκληρωτισμό της κυβερνητικής πολιτικής. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να διασωθούν συνδικαλιστικά στις 5 Νοέμβρη, αδιαφορώντας για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και των ταξικών συμφερόντων του κλάδου.
Σ’ αυτή την πραγματικότητα πρέπει να τοποθετηθούν όλες οι συνδικαλιστικές παρατάξεις.
Υπάρχουν υποψήφιοι στα ψηφοδέλτιά τους (ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚ/ΔΗ.ΣΥ., Ενωτική Ριζοσπαστική Πρωτο-βουλία, Εκ-κίνηση) που έκαναν την εξ αποστάσεως επιμόρφωση. Θα τους καλέσουν να αναιρέσουν τη συμμετοχή τους και να τηρήσουν τη θέση της Ομοσπονδίας και των Συλλόγων διευρύνοντας έτσι και δυναμώνοντας το μέτωπο αντίστασης; Αλλιώς, οι παρατάξεις που ψηφίζουν κεντρικά μια θέση αλλά στη συνέχεια δεν την ακολουθούν τα στελέχη τους, ακυρώνουν την ενότητα του κλάδου στην πράξη και υπονομεύουν την εμπιστοσύνη του κλάδου στο συνδικάτο και το συνδικαλισμό.
Τους καλούμε να τηρήσουν τη θέση της Ομοσπονδίας και των Συλλόγων. Βρισκόμαστε σε κρίσιμο σταυροδρόμι όπου ο καθένας/καθεμία οφείλει να πάρει καθαρή θέση. Δε μπορεί οι εν δυνάμει εκ-πρόσωποι του συνδικάτου να είναι οι πρώτοι που ακυρώνουν τις αποφάσεις του.
Καλούμε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.:
o να συνεδριάσει άμεσα και με τις αποφάσεις του να οργανώσει με όρους εκπαιδευτικού κινή-ματος τη συλλογική αντίσταση του κλάδου στο σύγχρονο επιθεωρητισμό.
o να καλέσει τους διευθυντές,-ντριες και προϊσταμένους.-ες να μην υπογράψουν τη δήλωση υποταγής, να δηλώσουν συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή της ΔΟΕ-ΑΔΕΔΥ από όλες τις αξιολογικές διαδικασίες και να μη συμπληρώσουν τις σχετικές πλατφόρμες
o να οργανώσει με συγκεκριμένα μέτρα την Απεργία–Αποχή από την αξιολόγηση - Με περιφε-ρειακές συσκέψεις Δ.Σ. Συλλόγων και διευθυντών σχολικών μονάδων - Με τη δημόσια λίστα υπογραφών και συλλογή υπογραφών σε κάθε Σύλλογο-Με κινητοποιήσεις.
26 Οκτώβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
www.paremvasis.gr
rizospastiki-kinisi.blogspot.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου