block1

Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2014

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΤ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ















ΠΡΟΤΑΣΗ της ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ 

για ΑΠΟΦΑΣΗ στη ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ του ΣΤ’ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ «Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ»
Πέμπτη 31-1-2013
Το σχέδιο Π.Δ. για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που προωθεί η συγκυβέρνηση, είναι συνυφα-σμένο με την πολιτική των Μνημονίων με στόχο τη διάλυση των κοινωνικών υπηρεσιών και τις απολύ-σεις προσωπικού κατά 25.000 απολύσεις το 2013 και 150.000 μέχρι το 2015 με βάση τις εντολές της τρόικας. Είναι μέρος της προσπάθειας να καταργηθεί η δημόσια δωρεάν παιδεία ώστε να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, με μάνατζερς, με χορηγούς και ελαστικές εργασιακές σχέσεις και να διαμορφώσει τον τύπο του εκπαιδευτικού κατάλληλα προσαρμοσμένου τόσο στο «νέο σχολείο» των ευρωπαϊκών οδηγιών και του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση.
Δεν έχουμε αυταπάτες.
Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση (ως έννοια και πρακτική) δεν είναι ούτε ουδέτερη, ούτε σχετίζεται με κάποια «αντικειμενική» εκτίμηση του καλού εκπαιδευτικού ούτε επιβάλλεται για να κάνει καλύτερο τον εκπαιδευτικό ή το σχολείο. Προσδιορίζεται πάντα από συγκεκριμένους πολιτικούς και ιδεολογικούς όρους. Εξυπηρετεί το στόχο των μνημονίων (ανταγωνιστική οικονομία χωρίς δικαιώματα για τους εργαζόμενους και με αποσπασματική γνώση για τα παιδιά) ώστε να προσαρμοστεί το αποτέλεσμα της εκπαίδευσης στις ανάγκες της αγοράς, να υποτάξει τον εκπαιδευτικό στις ιδεολογικές- επιλογές κάθε κυβέρνησης και να οδηγήσει χιλιάδες εργαζόμενους στην εκπαίδευση στη μισθολογική και επαγγελματική καθήλωση και τελικά στην απόλυση. Ο μόνιμος εκπαιδευτικός είναι για τη συγκυβέρνηση ένα ακριβό εμπόδιο. Επιχειρούν να τον αντικαταστήσουν με ένα ελαστικά εργαζόμενο με ΕΣΠΑ, φτηνό και πειθαρχημένο στην διοικητική ιεραρχία και την επιστημονική αυθεντία του σχολικού συμβούλου.
Το σχέδιο του Π.Δ. αποτελεί μέρος ενός συνόλου νόμων. Του νέου πειθαρχικού κώδικα του 2012, του ν. 4024/2011 (νέο μισθολόγιο – βαθμολόγιο) και του ΔΥΚ/2007. Τα πάντα προσδιορίζονται με ακρίβεια και οδηγούν στην πειθάρχηση και την απόλυση.
Στο ν. 4024/2011 (νέο μισθολόγιο – βαθμολόγιο) ορίζεται  πως ένας αριθμός εκπαιδευτικών (ποσο-στώσεις) θα πρέπει να αξιολογηθεί αρνητικά, προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός των μόνιμων εκπαι-δευτικών και το μισθολογικό κόστος στην εκπαίδευση. Στη βάση ποιας «αντικειμενικής εκτίμησης» θε-ωρείται δεδομένο πως μόνο το 90% των συναδέλφων είναι ικανό να πάει από τον βαθμό Ε στον Δ, το 80% από το Δ στο Γ, το  70% Γ στο βαθμό Β και μόνο ένα 30% από το βαθμό Β στο βαθμό Α;
Ο ΔΥΚ/2007 στο άρθρο 95 επιβάλλει: «.. Υπάλληλος, ο οποίος εγγράφεται σε δύο διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων στον ίδιο βαθμό, παραπέμπεται …. προς κρίση στο υπηρεσιακό συμβούλιο,… , μπορεί να τον απολύσει ή να τον υποβιβάσει κατά έναν βαθμό.»
Ουσιαστικά, το σχέδιο:
1. Θεσμοθετεί τον ανταγωνισμό μεταξύ των εκπαιδευτικών - για να διατηρήσουμε τη θέση εργασίας και το μισθό - διαλύοντας έτσι το συνεργατικό και αλληλέγγυο κλίμα στα σχολεία.
2. Επιβάλλει την υποταγή των εκπαιδευτικών στην κρατική παιδαγωγική (δηλ. τη στοχοθεσία της εκπαίδευσης με βάση τις ευρωπαϊκές οδηγίες, την προσαρμογή στα αναλυτικά προγράμματα της κοινωνικής διαφοροποίησης, στα προκαθορισμένα σχέδια διδασκαλίας, στα συγκεκριμένα βιβλία και στα ωρολόγια προγράμματα που εντατικοποιούν τη ζωή των παιδιών και  διευρύνουν τις κοινωνικές και ταξικές ανισότητες για την πλειοψηφία των μαθητών).
3. Απαγορεύει οποιασδήποτε αμφισβήτηση της επιστημονικής αυθεντίας του σχολικού συμβού-λου.
4. Αποσκοπεί στην απόλυτη πειθάρχηση στις εντολές των διευθυντών και επιχειρεί να διαμορφώσει σχέσεις εξάρτησης από τους προϊστάμενους και τη διοικητική ιεραρχία. Καταργεί παράλληλα τον αποφασιστικό ρόλο του συλλόγου διδασκόντων στη λήψη αποφάσεων.
5. Υποχρεώνει σε σαφάρι χαρτιών από αποσπασματικές-ανούσιες επιμορφώσεις (αφού πρώτα κατάργησαν την πανεπιστημιακή μετεκπαίδευση και την αντικαταστήσανε  με την ιδιωτική αγορά)
6. Μετατρέπει το δημόσιο σχολείο σε ιδιωτικοποιημένο πεδίο που θα συνδέεται με τις επιχειρήσεις και θα αυτοχρηματοδοτείται μέσα από ανταγωνιστικά προγράμματα και διαγωνισμούς.
7. Ενοχοποιεί τους εκπαιδευτικούς και αθωώνει τις κυβερνητικές επιλογές απέναντι στο σχολείο: προγράμματα, υποχρηματοδότηση, ελλείψεις βιβλίων, εκπαιδευτικών, υποδομών, κλπ.
Η θέση μας είναι ξεκάθαρη:
Δεν έχουμε διαφωνίες που αφορούν τον τρόπο και τις τεχνικές εφαρμογής της αξιολόγησης. Λέμε συνολικά ένα ξεκάθαρο «ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ» γιατί αποτελεί κρίσιμο εργαλείο για την επιβολή της αντικοινωνικής-αντιεκπαιδευτικής κυβερνητικής πολιτικής, επιχειρεί την ιδεολογική χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, τη μείωση του μισθολογικού κόστους, την εργασιακή μας εξόντωση με τη σύνδεση αξιολόγησης – βαθμού - μισθού, τις απολύσεις και την κατάργηση της σταθερής και μόνιμης δουλειάς και τη γενίκευση της ελαστικής εργασίας. Είναι το αντίστοιχο με τον ιδιωτικό τομέα, δηλαδή η κατάρ-γηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και η επιβολή των ατομικών συμβάσεων.
Είμαστε απέναντι στις προτάσεις περί της αξιολόγησης ως «ανατροφοδοτικού μηχανισμού» που α-γνοούν την πολιτική ηγεμονία του κεφαλαίου που επιβάλλει το περιεχόμενο της παρεχόμενης παιδείας και της «αξιολόγησης-αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου» που είναι και αντιεπιστημονική λες και είμαστε άλλοι εμείς και άλλο το έργο μας και θα αξιολογήσουν το έργο κι όχι εμάς. Απλά, κάποιοι θέ-λουν να κρυφτούν πίσω από τις λέξεις επειδή δεν έχουν σκοπό να αμφισβητήσουν ούτε το αξιακό περιεχόμενο του εκπαιδευτικού συστήματος, ούτε τη στοχοθεσία του, ούτε την οργανωτική του δομή.
Δε θέλουμε να κάνουμε καλύτερη την …αξιολόγηση, θέλουμε να αλλάξουμε την κοινωνία, το σχολείο, την εκπαιδευτική νομοθεσία, το περιεχόμενο των γνώσεων, το αναλυτικό πρόγραμμα, τα βιβλία, το ρόλο που μας αντιστοιχεί. Με περιεχόμενο που να μη ευθυγραμμίζεται με τις ανάγκες του κεφαλαίου, της αγοράς και του κέρδους αλλά με τις κοινωνικές ανάγκες, και τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών. Που να διαμορφώνει ανθρώπους που να μπορούν να κατανοούν, να ερμηνεύουν και να αλλάζουν τον κόσμο. Ένα δημόσιο και δωρεάν σχολείο των όλων και των ίσων.
Γι΄ όλα αυτά ως συνέλευση εκπαιδευτικών του ΣΤ΄ συλλόγου εκπαιδευτικών ΠΕ δηλώνουμε πως: Απορρίπτουμε συνολικά το σχέδιο Π.Δ. για την αξιολόγηση.
Κανένας διάλογος με το υπουργείο. Απαιτούμε να αποσυρθεί τώρα.
Αγωνιζόμαστε για:
Κατάργηση-ανατροπή του 4024/11, του ΔΥΚ και του νέου Πειθαρχικού κώδικα.
Ακώλυτη βαθμολογική - μισθολογική προαγωγή. Όχι στην αξιολόγηση – χειραγώγηση και τις απολύσεις
Διορισμοί για κάθε εκπαιδευτικό έργο και μόνιμη δουλειά για όλους. Όχι στην ελαστική εργασία.
Όχι στα πειθαρχικά, τις διώξεις και τις απολύσεις.
Ελευθερία στη σκέψη, τη δράση, την έκφραση και δημοκρατία στα σχολεία.
Αγωνιστική πρόταση για ΔΟΕ:
Οργανώνουμε πανελλαδικό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο το Σάββατο 23 Φεβρουαρίου ως ένα βήμα ανάδειξης των θέσεων και των αιτημάτων μας.
Προχωράμε με απεργιακή εβδομάδα (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ) που θα περιλαμβάνει 2ήμερη ή 3ήμερη απεργιακή κινητοποίηση, και θα συνοδεύεται από συλλαλητήρια και άλλες δράσεις
Συνεχίζουμε με αποφάσεις των συνελεύσεων σε πανεκπαιδευτικό απεργιακό αγώνα με επαναλαμ-βανόμενες μορφές (π.χ. 2ήμερες). Επιδιώκουμε να συντονιστούμε για έναν αγώνα με πανεκπαιδευ-τικά - πανεργατικά χαρακτηριστικά για την ανατροπή της κυβέρνησης και των αντεργατικών και α-ντιεκπαιδευτικών πολιτικών μνημονίων-ΔΝΤ-ΕΕ.
Ο Σύλλογος μας:
Να αναπτύξει κοινές αγωνιστικές δράσεις με το Συντονισμό Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ ενάντια στην α-ξιολόγηση – χειραγώγηση - απολύσεις και στα σχέδια της συγκυβέρνησης και του υπ. Παιδείας.
Να καλέσει τους Διευθυντές, -τριες και τους σχολικούς συμβούλους να μη γίνουν όργανα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της συγκυβέρνησης, να πάρουν θέση στο πλευρό των εκπαιδευτικών κόντρα στα σχέδια του νέου επιθεωρητισμού, της μισθολογικής - βαθμολογικής καθήλωσης και των απολύσεων.
Να μπλοκάρει κάθε προγραμματισμένο σεμινάριο για την αξιολόγηση. Στο πρώτο σεμινάριο, ο Σύλ-λογος να κηρύξει κινητοποίηση και να παρέμβουμε ώστε να μη γίνει το σεμινάριο αυτό.
Να προχωρήσει σε συναντήσεις με τους συλλόγους γονέων για να ανατρέψει την κυβερνητική προπαγάνδα ενάντια στους εκπαιδευτικούς και να ενημερώσει για τον αγώνα μας για το δημόσιο σχολείο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου